کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | چه باشد آنچه خوانندش تفکر؟
چه باشد آنچه خوانندش تفکر؟ شابک: 9789643117726 456 صفحه 981 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 660 باشد آنچه خوانندش تفکر؟ مارتین هایدگر سیاوش جمادی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,870,000 ریال 2,200,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ هفتم

چه باشد آنچه خوانندش تفکر؟
Was heisst denken?
وقتی هستی و زمان از پرسش آغاز می‌شود و به پرسش می‌رسد! اثر از فلسفه پس از هستی و زمان مطالبی را بیان می‌کند و درباره عنوان کتاب شرح مفصلی می‌دهد و به دلالت‌های چهارگانه آن اشاره می‌نامید. اما وضعیت مترجم را در ملاک قرار دادن این چهارگاه برای ترجمه روشن نمی‌کند. کتاب، درس‌گفتارهایی است که برای علاقه‌مندان به فلسفه مناسب است. همچنین، «مارتین هایدگر» در نوشتن «چه باشد آنچه خوانندش تفکر؟» تلاش می‌کند به این پرسش که چیست آنچه به آن «تفکر» گویند، پاسخ دهد و در نگارش اثر، از متفکر یونانی سده 6 پیش ازمیلاد با نام پارمنیدس نیز یاری جسته است.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«به باور نویسنده صدر اول تفکر مغرب زمین در قصیده کوتاهی از پارمنیدس، که یگانه اثر بازمانده از اوست، اعلام حضور می‌کند.کوششی پیگیر و نفسگیر آغاز می‌گردد تا مدلول کلمات نه در یونانی امروزی بل آن چنان که در فضای یونان باستان بوده است احیا شود. خواننده یا باید کل قضیه را به عنوان مهملات کهنه پرستانه‌ای که هیچ ربطی به مشکلات این جایی و اکنونی‌اش ندارد به نویسنده ببخشد تا پای اثرش پیر شود ــ و بعدا خواهیم گفت که تفکر متاخر هایدگر تا به امروز همین سرنوشت را داشته است ــ یا دلیلی برای همراهی با ادیسه فکری نویسنده داشته باشد... » «سیاوش جمادی» کتاب «چه باشد آنچه خوانندش تفکر؟» را به فارسی ترجمه کرده است.


درباره نویسنده: مارتین هایدگر ( 1889 ـ 1976 ) فیلسوف آلمانی صاحب اثر «هستی و زمان» «متافیزیک چیست؟»
رتبه گودریدز: 5 از 5

ادامه keyboard_arrow_down