کتاب | کودک | کودک | داستان کودک | کتابهای طلایی 3 : نهنگ سفید
کتابهای طلایی 3 : نهنگ سفید شابک: 9786007439784 40 صفحه 66 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 کتابهای طلایی نهنگ سفید هرمان ملویل محمدرضا جعفری کودک کودک داستان کودک

200,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دوم

کتابهای طلایی 3: نهنگ سفید؛ «موبی‌دیک»
برای کتابخوان‌هایی که کودکی و نوجوانی‌شان را در دهه‌های چهل و پنجاه خورشیدی گذرانده‌اند مجموعه کتابهای طلایی انتشارات امیرکبیر احتمالا نامی آشنا و خاطره‌انگیز است؛ مجموعه‌ای که به همت محمدرضا جعفری برای کودکان و نوجوانان تدارک شد و شامل بسیاری از قصه‌ها و افسانه‌ها و حکایت‌های مشهور دنیا و نیز خلاصه‌ شاهکارهای ادبیات داستانی جهان بود. محمدرضا جعفری علاوه بر مدیریت فرایند چاپ و نشر این کتابها، کار انتخاب آنها را هم بر عهده داشت. بخشی از کتابهای این مجموعه را هم خود او ترجمه کرد. ویراستار کتابها هم اسماعیل شاهرودی، شاعر مطرح ایرانی، بود و طراح یونیفرمِ مجموعه محمد بهرامی.
اکنون که سالها از چاپ کتابهای طلایی در انتشارات امیرکبیر می‌گذرد، نشر نو اقدام به تجدید چاپ آنها کرده است.
نهنگ سفید؛«موبی‌دیک» سومین کتاب از مجموعه کتابهای طلایی است. این کتاب خلاصه‌ای است همراه با تصویرسازی از رمان معروف موبی‌دیک اثر هرمان ملویل، نویسنده آمریکایی قرن نوزدهم. موبی‌دیک یکی از شاهکارهای ادبیات کلاسیک جهان است. ملویل در این رمان داستان مردی عجیب به نام آهاب را روایت می‌کند که کاپیتان یک کشتی شکار نهنگ است. نهنگی به نام موبی‌دیک پای کاپیتان آهاب را قطع کرده و آهاب کینه او را به دل گرفته است. راوی داستان شخصی است به نام اسماعیل که در کشتیِ کاپیتان آهاب کار پیدا می‌کند و همراه آهاب و افرادش به دریا می‌رود. قرار اگرچه بر شکار نهنگ است، اما هدف اصلی کاپیتان آهاب انتقام از موبی‌دیک است و اسماعیل شاهد و راوی این انتقام‌جویی تراژیک می‌شود.
نهنگ سفید؛ «موبی‌دیک» با ترجمه محمدرضا جعفری در نشر نو منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down