کتاب | کودک | کودک | داستان کودک | کتابهای طلایی 2 : کفش بلورین
کتابهای طلایی 2 : کفش بلورین شابک: 9786007439777 40 صفحه 66 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 کتابهای طلایی بلورین گروهی از نویسندگان محمدرضا جعفری کودک کودک داستان کودک

170,000 ریال 200,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دوم

کتابهای طلایی 2 ؛ کفش بلورین
برای کتابخوان‌هایی که کودکی و نوجوانی‌شان را در دهه‌های چهل و پنجاه خورشیدی گذرانده‌اند مجموعه کتابهای طلایی انتشارات امیرکبیر احتمالا نامی آشنا و خاطره‌انگیز است؛ مجموعه‌ای که به همت محمدرضا جعفری برای کودکان و نوجوانان تدارک شد و شامل بسیاری از قصه‌ها و افسانه‌ها و حکایت‌های مشهور دنیا و نیز خلاصه‌ شاهکارهای ادبیات داستانی جهان بود. محمدرضا جعفری علاوه بر مدیریت فرایند چاپ و نشر این کتابها، کار انتخاب آنها را هم بر عهده داشت. بخشی از کتابهای این مجموعه را هم خود او ترجمه کرد. ویراستار کتابها هم اسماعیل شاهرودی، شاعر مطرح ایرانی، بود و طراح یونیفرمِ مجموعه محمد بهرامی.
اکنون که سالها از چاپ کتابهای طلایی در انتشارات امیرکبیر می‌گذرد، نشر نو اقدام به تجدید چاپ آنها کرده است.
کفش بلورین عنوان دومین کتاب این مجموعه و شامل چهار قصه همراه با تصویر است به نام‌های «کفش بلورین»، «ملکه سرزمین برف‌ها»، «مردی برای پادشاهی» و «روباه موش‌مرده».
نخستین قصه که عنوان کتاب نیز از آن گرفته شده، افسانه‌ای است مشهور که احتمالا بسیاری آن را به نام سیندرلا می‌شناسند؛ افسانه دختری زیبا و خوش‌قلب به نام سیندرلا که با خواهران ناتنی زشت و حسودش زندگی می‌کند و ناخواهری‌ها آزارش می‌دهند و از او بیگاری می‌کشند و وقتی هم که شاهزاده مهمانی‌ای می‌دهد و همه را به آن دعوت می‌کند، نمی‌گذارند سیندرلا در آن مهمانی شرکت کند؛ اما سیندرلا به کمک فرشته‌ای مهربان به مهمانی راه می‌یابد و شاهزاده او را می‌بیند و می‌پسندد و این دیدار پایانی خوش را برای سیندرلا رقم می‌زند.
کفش بلورین با ترجمه محمدرضا جعفری در نشر نو منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down