کتاب | کودک | کودک | داستان کودک | کتابهای طلایی 1: اردک سحرآمیز
کتابهای طلایی 1: اردک سحرآمیز شابک: 9786007439760 32 صفحه 57 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 کتابهای طلایی اردک سحرآمیز گروهی از نویسندگان محمدرضا جعفری کودک کودک داستان کودک

200,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دوم

کتابهای طلایی 1؛ اُردک سحرآمیز
برای کتابخوان‌هایی که کودکی و نوجوانی‌شان را در دهه‌های چهل و پنجاه خورشیدی گذرانده‌اند مجموعه کتابهای طلایی انتشارات امیرکبیر احتمالا نامی آشنا و خاطره‌انگیز است؛ مجموعه‌ای که به همت محمدرضا جعفری برای کودکان و نوجوانان تدارک شد و شامل بسیاری از قصه‌ها و افسانه‌ها و حکایت‌های مشهور دنیا و نیز خلاصه‌ شاهکارهای ادبیات داستانی جهان بود. محمدرضا جعفری علاوه بر مدیریت فرایند چاپ و نشر این کتابها، کار انتخاب آنها را هم بر عهده داشت. بخشی از کتابهای این مجموعه را هم خود او ترجمه کرد. ویراستار کتابها هم اسماعیل شاهرودی، شاعر مطرح ایرانی، بود و طراح یونیفرمِ مجموعه محمد بهرامی.
اکنون که سالها از چاپ کتابهای طلایی در انتشارات امیرکبیر می‌گذرد، نشر نو اقدام به تجدید چاپ آنها کرده است.
اُردک سحرآمیز نخستین کتاب این مجموعه است و شامل چهار قصه همراه با تصویر به نام‌های «اردک سحرآمیز»، «گربه چکمه‌پوش»، «هفت کوتوله» و «مار و لاک‌پشت».
اینک سطرهایی از قصه «مار و لاک‌پشت» از این کتاب: «مار اغلب سعی می‌کرد لاک‌پشت را نیش بزند، اما لاک‌پشت هم سرش را عقب می‌کشید و پاهایش را توی کاسه پشتش می‌برد و مار تنها می‌توانست نیشش را در کاسه او فرو کند و کاسه لاک‌پشت هم از بس که محکم و سخت بود هیچ صدمه‌ای نمی‌دید.
یک روز، پس از آنکه مار سعی بسیار کرد که هر طور شده کار لاک‌پشت را بسازد و نتوانست، لاک‌پشت گفت: " هه هه هه! من پادشاه این رودخانه هستم. آنقدر قدرتمندم که هیچ‌کس نمی‌تواند مرا از بین ببرد!"
مار که خیلی عصبانی شده بود پرسید: " چطور اینقدر قوی شدی؟"
لاک‌پشت گفت: " من و همه دوستانم قدرتمندیم، برای اینکه شب‌ها سر خودمان را می‌بُریم."»
اُردک سحرآمیز با ترجمه محمدرضا جعفری در نشر نو منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down