کتاب | دانش | علم و فناوری | عمومی | سیری در نظریه پیچیدگی
سیری در نظریه پیچیدگی شابک: 9786007439746 530 صفحه 640 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 770 سیری نظریه پیچیدگی ملانی میچل رضا امیررحیمی دانش علم و فناوری عمومی

4,500,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ نهم

سیری در نظریه پیچیدگی
سیستم‌های پیچیده در عرصه‌های مختلف نظیر زیست‌شناسی، فناوری و اجتماع چگونه عمل می‌کنند؟ پیچیدگی چه ساز و کاری است و چگونه اجزایی ساده وقتی در مجموعه‌ای گرد می‌آیند رفتاری پیچیده از خود بروز می‌دهند؟ این موضوعی است که ملانی میچل در کتاب سیری در نظریه پیچیدگی به آن پرداخته است. او در این کتاب سیستم‌های پیچیده را شرح می‌دهد و تحلیل می‌کند. یکی از اهداف میچل از پرداختن به این موضوع، چنانکه او خود در پیش‌گفتار کتاب اشاره می‌کند، طرح این پرسش است که آیا امکان دارد از دل مفاهیم مورد بحث در این کتاب علمی به وجود بیاید که بتواند به مشکلات پیشِ روی جهان معاصر، نظیر گسترش بیماری‌ها، توزیع نابرابر منابع طبیعی و اقتصادی دنیا، گسترش تسلیحات و منازعات، و تأثیرات جامعه انسانی بر محیط زیست و آب و هوا، بپردازد؟
کتاب از یک پیشگفتار و پنج بخش تشکیل شده است. آشوب، تعریف و اندازه‌گیری پیچیدگی، برنامه‌های کامپیوتری تولیدمثل‌کننده، خودکار سلولی، حیات، جهان هستی، پردازش اطلاعات در سیستم‌های زنده، علم ژنتیک به زبان ساده، آینده مدل‌سازی کامپیوتری، محاسبه با ذرات، تکامل به زبان پیچیده، کاربرد علم شبکه در شبکه‌های دنیای واقعی و گذشته و آینده علوم پیچیدگی از جمله موضوعاتی است که در بخش‌های مختلف این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.
سیری در نظریه پیچیدگی در سال 2010 جایزه کتابهای علمی فی بتا کاپا را از آن خود کرده است. این کتاب با ترجمه رضا امیررحیمی در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: ملانی میچل (- 1969)، دانشمند و پژوهشگر آمریکایی.
رتبه گودریدز: 07/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down