کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | فقط استدلال : مهم ترین 100 استدلال فلسفه غرب
فقط استدلال : مهم ترین 100 استدلال فلسفه غرب شابک: 9786007439616 632 صفحه 761 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 550 استدلال ترین استدلال فلسفه مایکل بروس استیون باربن میثم محمد امینی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

4,590,000 ریال 5,400,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ هفتم

فقط استدلال
کتابی مناسب برای آنها که فرصت ندارند همه کتابهای فلسفی را از ابتدا تا انتها بخوانند، اما پرسشهایی دارند درباره زندگی و مرگ و جهان و انسان و موجودات، که فلسفه به آنها پرداخته و درباره‌شان استدلال کرده است.
مایکل بروس و استیون باربن در کتاب فقط استدلال: مهم‌ترین 100 استدلال فلسفه غرب راهنمایی با صد مدخل درباره مهم‌ترین استدلال‌های فلسفه غرب تدارک دیده‌اند. این کتاب هم دانشجویان کارشناسی فلسفه را به کار می‌آید و هم علاقه‌مندان به مباحث فلسفی و کسانی را که ذهن‌شان با پرسش‌های مربوط به هستی و نیستی و زندگی و ... مشغول است. مدخل‌های کتاب طبق تقسیم‌بندی موضوعی در شش بخش تدوین شده‌اند. بخش نخست به مدخل‌های فلسفه دین، بخش دوم به متافیزیک، بخش سوم به معرفت‌شناسی، بخش چهارم به اخلاق، بخش پنجم به فلسفه ذهن و بخش ششم به علم و زبان اختصاص دارد.
از جمله مدخل‌های این کتاب عبارتند از: «برهان کلام برای وجود خدا»، «مسئله شر»، «استدلال هیوم در رد معجزات»، «استدلال لوئیس برای جهان‌های ممکن»، «یک استدلال موجهاتی جدید در دفاع از روح»، «دو استدلال در دفاع از بی‌زیانیِ مرگ»، «استدلال سارتر در دفاع از آزادی»، «استدلال تولی درباره سقط جنین و کودک‌کُشی»، «فمینیسم آزاداندیشانه (لیبرال)» و «جایگاه اخلاقی حیوانات با توجه به موارد مرزی».
مدخل‌ها را نویسندگان مختلف نوشته‌اند. کتاب علاوه بر مقدمه با دو پیوست در باب اصطلاحات منطقی و قواعد استنتاج و جانشینی و بخشی نیز در معرفی کسانی که در تألیف آن همکاری داشته‌اند همراه است.
فقط استدلال: مهم‌ترین 100 استدلال فلسفه غرب با ترجمه میثم محمدامینی در نشر نو منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down