کتاب | دانش | علم و فناوری | عمومی | در جست و جوی طبیعت
در جست و جوی طبیعت شابک: 9786004900133 272 صفحه 411 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 طبیعت ادوارد ویلسون کاوه فیض اللهی دانش علم و فناوری عمومی

2,125,000 ریال 2,500,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ هشتم

در جست‌وجوی طبیعت: غریزه زیست‌گرایی
ما انسانها از طریق شناخت جانوران و نحوه رابطه آنها با زیستگاه‌های طبیعی‌شان چه چیزهایی درباره خودمان می‌آموزیم؟ این موضوعی است که ادوارد ویلسون در مقالات کتاب در جست‌وجوی طبیعت: غریزه زیست‌گرایی به زبانی شیرین با ما در میان می‌گذارد. ویلسون در این کتاب به رابطه و نوع تعامل انسان با طبیعت و جانوران می‌پردازد و به ما می‌گوید که ریشه برخی تلقیات‌مان از جانوران در کجاست و آنچه در طول قرن‌ها از طبیعت و زندگی اجدادمان در زیستگاههای طبیعی به ناخودآگاه و ژنهای ما راه یافته چه نقش تعیین‌کننده‌ای در رابطه ما با حیوانات و طبیعت دارد. مثلا مقاله اول کتاب درباره مار و جنبه‌های رازآمیز و افسانه‌ای این حیوان در تخیل و ذهنیت انسان است.
مقالات کتاب در سه بخش با عنوانهای «طبیعت جانوران، طبیعت انسان»، «الگوهای طبیعت» و «فراوانی طبیعت» تنظیم شده است.
«مار»، «در ستایش کوسه‌ها»، «همراه با مورچه‌ها»، «مورچه‌ها و همکاری»، «فداکاری و تهاجم»، «تماشای بشر از فاصله»، «فرهنگ به عنوان فراورده‌ای زیستی»، «پرنده بهشتی: شکارچی و شاعر»، «موجودات کوچکی که جهان را اداره می‌کنند»، «رونق دوباره سیستماتیک»، «زیست‌گرایی و اخلاق محیط زیست» و «آیا بشر خودکُش است؟» مقالاتی هستند که در این کتاب می‌خوانید.
کتاب علاوه بر یادداشت مترجم، یادداشتی از نویسنده و پیشگفتاری از عبدالحسین وهاب‌زاده با دو افزوده نیز همراه است که یکی از آنها گفت‌وگویی است با ادوارد ویلسون.
در جست‌وجوی طبیعت: غریزه زیست‌گرایی با ترجمه کاوه فیض‌اللهی در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: ادوارد ویلسون (- 1929)، زیست‌شناس و حشره‌شناس آمریکایی و بنیانگذار علم زیست‌جامعه‌شناسی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده