کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات فرانسه | پی یر و لوسی
پی یر و لوسی شابک: 9789647443869 112 صفحه 122 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 لوسی رومن‏ رولان‏ مینو مشیری علوم انسانی ادبیات ادبیات فرانسه

850,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ هفتم

پی‌یر و لوسی
یک رمان کوتاه عاشقانه و ضد جنگ؛ رومن رولان در رمان پی‌یر و لوسی داستان عشقی را باز می‌گوید که در بحبوحه جنگ جهانی اول میان دختر و پسری جوان در می‌گیرد. پی‌یر که پسری در آستانه جوانی است درست در زمانی که به جنگ فراخوانده شده است در مترو و سوار بر قطار با دختری مواجه می‌شود و دل به او می‌بازد. پی‌یر پسری است از خانواده‌ای بورژوا؛ پسری حساس و نازک‌طبع و انباشته از پرسشها و تردیدهایی که نمی‌تواند آنها را با مادر و پدرش در میان بگذارد چون آنها اگرچه با او مهربان‌اند اما به پرسش و چون و چرا در اصولِ پذیرفته‌شده میدان نمی‌دهند.
رومن رولان در پی‌یر و لوسی جنگ‌طلبی را در زمینه‌ای تاریخی تحلیل می‌کند و با رویکردی به شدت انتقادی با آن مواجه می‌شود. نفرت رولان از جنگ و خشونت را در این رمان به وضوح می‌توان دریافت، البته او این نفرت را نه به صورتی شعاری و سطحی بلکه از خلال کاوش در عمق و ریشه‌های روحیه خشونت و جنگ‌طلبی بیان می‌کند. رولان با همین گرایش عمیقا صلح‌طلبانه است که در متن جنگ و خشونت عشقی لطیف و انسانی را میان پی‌یر و لوسی پدید می‌آورد و داستان آن را در هم تنیده با داستان جنگ باز می‌گوید.
پی‌یر و لوسی با ترجمه مینو مشیری در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: رومن رولان (1944 – 1866)، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مقاله‌نویس و مورخ هنر و موسیقی‌شناسِ اهل فرانسه و برنده نوبل ادبیات در سال 1915.
رتبه گودریدز: 83/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down