کتاب | علوم انسانی | مدیریت | روابط عمومی و تبلیغات | مغالطه های پرکاربرد
مغالطه های پرکاربرد شابک: 9786008547129 168 صفحه 151 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 مغالطه پرکاربرد ریچارد پل لیندا الدر مهدی خسروانی علوم انسانی مدیریت روابط عمومی و تبلیغات

850,000 ریال 1,000,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ چهاردهم

مغالطه‌های پرکاربرد
خطر فریب خوردن همواره تهدیدمان می‌کند اگر راهکارهای مقابله با آن را ندانیم. برای مقابله با فریب اما نخست باید فوت و فن‌های فریبکاری را شناخت. ریچارد پُل و لیندا اِلدر در کتاب مغالطه‌های پرکاربرد از این فوت و فن‌ها پرده برداشته‌اند.
در این کتاب تفکر به سه دسته تقسیم شده است: یکی تفکر بدون سنجشگری که مبتنی بر ساده‌سازی امور و دنباله‌روی از کلیشه‌ها و پیش‌فرض‌هاست. صاحبان این نوع تفکر عاری از نکته‌سنجی و نگاه انتقادی‌اند و خیلی راحت تحت تأثیر تبلیغات قرار می‌گیرند.
نوع دیگر تفکر سنجشگرانه ضعیف و فریبکارانه است که مبنای آن بر قدرت‌طلبی و منافع شخصی است. صاحبان چنین تفکری فریبکارانی ماهر و سخنورانی چیره‌دست‌اند که برای اقناع مخاطبان خود دست به انواع مغالطه‌هایی می‌زنند که موضوع همین کتاب است.
اما نوع سومِ تفکر از آن سنجشگران منصف است که نگاهی منتقدانه به امور دارند، پیچیدگی‌ها را می‌بینند و تفکرشان در راستای خیر همگانی است نه منافع شخصی.
نویسندگان بعد از معرفی این سه نوع تفکر به مفهوم مغالطه و شیوه‌های آن می‌پردازند و آن گاه چهل و چهار روش خباثت‌آمیز برای برنده شدن در بحث‌ها را معرفی می‌کنند تا مخاطب در مواجهه با مغالطه‌کاران فریبکار بتواند دست آنها را بخواند. بازنویسی تاریخ به شیوه دلخواه، چاپلوسی مخاطب، توسل به دلسوزی، توسل به سنت، نادیده گرفتن شواهد، کلی‌گویی و توسل به تعمیم‌های فراگیر و خیرکننده از جمله ترفندهای فریبکارانه‌ای هستند که در این کتاب از آنها پرده برداشته شده است.
مغالطه‌های پرکاربرد: 44 ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث‌ها با بازنویسی مهدی خسروانی در نشر نو منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 65/3

ادامه keyboard_arrow_down