کتاب | علوم انسانی | مدیریت | روابط عمومی و تبلیغات | مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه
مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه شابک: 9786008547167 96 صفحه 99 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 مفهوم ابزارهای تفکر نقادانه ریچارد پل لیندا الدر مهدی خسروانی علوم انسانی مدیریت روابط عمومی و تبلیغات

425,000 ریال 500,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ نهم

مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه
اندیشیدن امری طبیعی است اما چگونه اندیشیدن و ارتقای کیفیت اندیشه چه بسا نیاز به آموزش و مدیریت داشته باشد. ریچارد پُل و لیندا اِلدر در کتاب مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه سعی دارند چگونه اندیشیدن را آموزش دهند. با خواندن این کتاب یاد می‌گیریم که چطور اندیشه خود را مدیریت کنیم، به آن نظم بدهیم و در زمینه تفکر انتقادی و سنجشگرانه مهارت کسب کنیم، به نحوی که به همه امور با نگاهی انتقادی بنگریم، در آنها چون و چرا کنیم و همه چیز را به پرسش بگیریم و در ضمن به اندیشه خود وضوح ببخشیم. آنچه نویسندگان در این کتاب به عنوان تفکر نقادانه مطرح می‌کنند برداشتی از این نوع تفکر است که بر سر آن نوعی توافق عمومی وجود دارد. از همین رو این کتاب می‌تواند به عنوان کتابی درسی نیز کاربرد داشته باشد و مبنایی باشد برای طراحی برنامه‌های آموزشی و تکالیف و آزمون‌های درسی در رشته‌های مختلف.
از آموزه‌های این کتاب می‌توان در مواجهه با موضوعات و مقوله‌های گوناگون در زندگی عادی و کارهای پژوهشی و علمی و فعالیت‌های درسی استفاده کرد. اهمیت سنجشگرانه‌اندیشی، پرسش‌هایی برای بازبینی استدلال، ملاک‌هایی برای ارزشگذاری استدلال، فضیلت‌های فکری اصلی، الگوواره حل مسئله، کارهایی که افراد سنجشگرانه‌اندیش همواره انجام می‌دهند، مشکلِ اندیشیدنِ خودمحورانه و مشکلِ اندیشیدنِ جامعه‌محورانه از جمله موضوعاتی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.
مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه با بازنویسی و مقدمه مهدی خسروانی در نشر نو منتشر شده است. در بازنویسی این کتاب ملموس‌تر شدن مباحث آن برای مخاطب فارسی‌زبان مد نظر بوده است.

ادامه keyboard_arrow_down