کتاب | علوم انسانی | دین | ادیان | اختراع قوم یهود
اختراع قوم یهود شابک: 9786008547983 534 صفحه 675 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 اختراع یهود شلومو زند احد علیقلیان علوم انسانی دین ادیان

4,500,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ هفتم

اختراع قوم یهود
روایتی متفاوت و غیرصهیونیستی از تاریخ یهود و اسرائیل. شلومو زند در کتاب اختراع قوم یهود بنیان‌های آنچه را که در اسرائیل به عنوان تاریخ رسمی قوم یهود تثبیت شده است، سست می‌کند و روایتی جدید از این تاریخ به دست می‌دهد که با روایت‌های جاافتاده صهیونیستی متفاوت است. شلومو زند در این کتاب به دنبال افسانه‌زدایی از تاریخ و نشان دادن رد هویت‌سازی و ملت‌سازی‌های جعلی در تاریخ‌های سنتی و رسمی مربوط به اسرائیل و قوم یهود است. یکی از روایت‌هایی که او در این کتاب آن را رد می‌کند افسانه تبعید یهودیان از جانب رومیان در قرن اول میلادی است. به اعتقاد شلومو زند بیشتر یهودیان امروز فرزندان نوکیشان خاور میانه و اروپای شرقی هستند.
کتاب از پیشگفتار نویسنده بر نسخه انگلیسی، مقدمه‌ای با عنوان «بار سنگین خاطره» و پنج فصل با عنوانهای: «ملت‌سازی: حاکمیت و برابری»، «تاریخ – افسانه: در آغاز خداوند قوم را آفرید»، «اختراع تبعید: دعوت به دین و تغییر دین»، «اقالیم سکوت: در جستجوی زمان گمشده (یهودی)» و «تمایز: سیاست هویت در اسرائیل» تشکیل شده است.
شکل‌گیری اولیه تاریخ یهود، عهد عتیق به مثابه افسانه – تاریخ، نخستین گام‌های تاریخ‌نگاری در صهیون، گرویدن به یهودیت در سایه روم، خاستگاه یهودیان اروپای شرقی، صهیونیسم و وراثت، تأسیس کشور قومی، نقیضه «یهودی و دموکراسی» و قوم‌سالاری در عصر جهانی شدن از جمله موضوعاتی است که در بخش‌های مختلف کتاب به آنها پرداخته شده است.
اختراع قوم یهود با ترجمه احد علیقلیان در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: شلومو زند (- 1946)، مورخ اسرائیلی زاده اتریش.
رتبه گودریدز: 10/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down