کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ جهان | رویاهای انقلابی
رویاهای انقلابی شابک: 9786008547853 668 صفحه 759 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 رویاهای انقلابی ریچارد استایتز افشین خاکباز علوم انسانی تاریخ تاریخ جهان

4,000,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دوم

رؤیاهای انقلابی
در سالهای بین 1917 تا 1930 روسیه سخت در جنب و جوش تحقق بخشیدن به رؤیاهای انقلابی و آرمانشهری‌ای بود که با انقلاب اکتبر امکان به آزمون گذاشتن‌شان فراهم آمده بود. از طرفی انقلاب روسیه با انقلاب فناوری در دنیا همزمان شده بود و این همزمانی رنگی فوتوریستی به این رؤیاهای آرمانشهری روسیه انقلابی می‌داد و خلاقیتی شورانگیز به آن می‌بخشید. این شور و خلاقیت در دهه‌های نخست انقلاب روسیه در تمام عرصه‌ها به چشم می‌خورد. گویی انقلاب صحنه‌ای پدید آورده بود برای تحقق بخشیدن به رؤیاهای پرشور آرمانشهری و به آزمون گذاشتن این رؤیاها در عمل و به قصد برانداختن نظم قدیم و درانداختن طرحی نو. ریچارد استایتز در کتاب رؤیاهای انقلابی: رؤیاهای آرمانشهری و زندگی آزمایشی در انقلاب روسیه نشان می‌دهد که این رؤیاها نه صرفا برآمده از مارکسیسم بلکه ریشه‌دار در سنتی روسی و گذشته فرهنگی روسیه پیش از انقلاب اکتبر بوده‌اند. استایتز در این کتاب از منظر رؤیاهای آرمانشهری و تلاش برای تحقق آنها به دهه‌های نخستین تاریخ انقلاب روسیه پرداخته است.
رؤیاهای انقلابی از چهار بخش تشکیل شده است با عنوانهای: «از رؤیا تا بیداری»، «زندگی با انقلاب»، «ما: آینده جامعه» و «رؤیاها و کابوس‌ها». کتاب با بحث از رؤیابینی اجتماعی در روسیه دوره قبل از انقلاب اکتبر آغاز می‌شود و با دوره استالین و بررسی سرنوشت آرمانشهر انقلابی به پایان می‌رسد.
رؤیاهای انقلابی: رؤیاهای آرمانشهری و زندگی آزمایشی در انقلاب روسیه با ترجمه افشین خاکباز در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: ریچارد استایتز (2010 – 1931)، مورخ فرهنگ روسی اهل آمریکا.

ادامه keyboard_arrow_down