کتاب | علوم انسانی | ادبیات | نمایشنامه و فیلم نامه | گستره ی خیال 3، نمایش‌نامه‌های دهه‌ی 80 : دن کامیلو
گستره ی خیال 3، نمایش‌نامه‌های دهه‌ی 80 : دن کامیلو شابک: 9786008547648 120 صفحه 147 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 گستره خیال نمایش‌نامه‌های دهه‌ی کامیلو کوروش نریمانی علوم انسانی ادبیات نمایشنامه و فیلم نامه

153,000 ریال 180,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ یکم

گستره‌ی خیال: نمایش‌نامه‌های دهه‌ی 80 / شماره‌ی 3: دُن‌کامیلو
«گستره‌ی خیال» مجموعه‌ای است، شامل کتاب‌هایی در حوزه تئاتر و سینما، که به دبیری رضا کوچک‌زاده در نشر نو منتشر می‌شود. کتاب‌های این مجموعه متفاوت و گوناگون‌اند، اما همگی با هدفی مشترک برای انتشار در مجموعه «گستره‌ی خیال» انتخاب شده‌اند. یکی از این اهداف مشترک پاسخگوییِ اثر به نیاز و ضرورت جامعه هنری و دانشگاهی است.
تعدادی از کتاب‌هایی که تا کنون در مجموعه «گستره‌ی خیال» منتشر شده بازخوانی رمان‌های خارجی است. نویسندگان در فرایند این بازخوانی، با استفاده از ظرفیت‌های نمایشی که در بعضی رمان‌های مطرحِ خارجی کشف کرده‌اند، آنها را از داستان به نمایش‌نامه بدل کرده‌اند. سومین شماره از سری «نمایش‌نامه‌های دهه‌ی 80» مجموعه «گستره‌ی خیال»، با عنوان «دُن‌کامیلو»، اثری از این نوع است. کوروش نریمانی در نمایش‌نامه «دُن‌کامیلو» بازخوانی رمان «دنیای کوچک دُن‌کامیلو»، نوشته جووانی گوارسکی، داستان‌نویس و روزنامه‌نگار و کاریکاتوریست و طنزپرداز ایتالیایی، را به‌صورت نمایش‌نامه ارائه داده است. بازخوانی این رمان و تبدیل آن به نمایش‌نامه بر اساس ترجمه جمشید ارجمند از رمان «دنیای کوچک دُن‌کامیلو» انجام شده است. «دُن‌کامیلو» همچون الگویی که بر اساس آن پدید آمده اثری کُمیک است. اصل اثر حول محور تقابل و کشمکش یک کشیش رند و یک شهردار کمونیست در دوره‌ای مشخص از تاریخ ایتالیا می‌گردد؛ اما کوروش نریمانی توانسته، در فرایند بازپردازی شخصیتهای رمان و آوردن آنها به صحنه ادبیات نمایشی، آنها را طوری بپروراند که برای مخاطبانی با فرهنگهای متفاوت نیز ملموس و آشنا باشند. نمایش‌نامه با مقدمه‌ای از رضا کوچک‌زاده همراه است.
درباره نویسنده: کوروش نریمانی (- 1348)، نمایش‌نامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر و تلویزیون و بازیگر ایرانی.
رتبه گودریدز: 4/33 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده