کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | زندگی و مرگ شهردار کاستر بریج
زندگی و مرگ شهردار کاستر بریج شابک: 9786004900263 510 صفحه 610 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 770 زندگی شهردار کاستر بریج تامس هاردی پژمان طهرانیان علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

1,800,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دوم

زندگی و مرگ شهردار کاستربریج
نویسندگانی هستند که می‌توانند اقلیمی کوچک را به اندازه جهانی وسعت دهند. به اعتقاد نورمَن پِیج، چنانکه در آغاز پیشگفتارش بر رمان زندگی و مرگ شهردار کاستربریج می‌نویسد، تامس هاردی یکی از این نویسندگان است. زمینه وقایع داستانهای هاردی اگرچه اقلیمی نه چندان وسیع است، اما مسائلی که در این داستانها مطرح می‌شود مسائل اصلی و بنیادین و همه‌زمانی و همه‌جایی و فراگیرِ ادبیات اصیل در همه دوره‌هاست. تامس هاردی در رمان زندگی و مرگ شهردار کاستربریج نیز این ویژگی بومی و در عین حال جهانی بودن خود را به خوبی به نمایش گذاشته است. هاردی در این رمان داستان اوج و زوال یک فرد را به اوج و زوال یک دوران و شیوه‌ای از زندگی پیوند زده، همچنان که برآمدن انسانی از جنس دیگر را نشان داده است که نماینده دورانی است که دارد جای گذشته را می‌گیرد. در زندگی و مرگ شهردار کاستربریج از خلال روایت داستان ظهور و سقوط شخصیتی به نام مایکل هنچارد که شخصیت اصلی رمان است و نماینده دوران سپری‌‌شده و برآمدن شخصیتی به نام دانلد فارفره به عنوان نماینده دوران تازه، نه فقط تصویری از بخشی از تاریخ قرن نوزدهم، که موقعیت‌های انسانی همه‌جایی و همه‌زمانی نیز ترسیم می‌شود.
زندگی و مرگ شهردار کاستربریج با ترجمه پژمان طهرانیان در نشر نو منتشر شده است. این رمان با پیشگفتاری از نورمَن پِیج، مقدمه‌ای از او درباره جنبه‌های مختلف این رمان و نیز گاهشمارِ مختصرِ زندگی و کارِ تامس هاردی همراه است.
درباره نویسنده: تامس هاردی (1928 – 1840)، داستان‌نویس و شاعر انگلیسی.
رتبه گودریدز: 83/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده