کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | عمومی | جا به جایی در قدرت
جا به جایی در قدرت شابک: 9789647443487 752 صفحه 879 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 550 جایی قدرت الوین تافلر شهیندخت خوارزمی علوم انسانی جامعه شناسی عمومی

5,000,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ هفدهم

جابه‌جایی در قدرت
سومین کتاب از سه‌گانه مشهور الوین تافلر. جابه‌جایی در قدرت: دانایی و ثروت و خشونت در قرن بیست و یکم بعد از دو کتاب دیگر تافلر یعنی شوک آینده و موج سوم نوشته و منتشر شد و سه‌گانه او را تکمیل کرد. تافلر در کتاب جابه‌جایی در قدرت مقوله قدرت و تأثیر آن بر تحولات جوامع بشری و تغییر شکل اِعمال قدرت در طول تاریخ زندگی بشر را بررسی و تحلیل می‌کند. او بدون آنکه ارزش‌گذاری اخلاقی برای قدرت قائل شود و آن را خوب یا بد بداند قدرت را به عنوان امری ناگزیر در مناسبات انسانی مطرح می‌کند و به بررسی تحولات و تغییر شکل آن در طول تاریخ می‌پردازد. به عقیده تافلر قدرت در ابتدای تاریخ بشر از طریق زور و خشونت اعمال می‌شده است و بعد از آن از طریق پول و ثروت؛ تافلر اما معتقد است این هر دو شیوه و ابزارِ ابراز و اِعمالِ قدرت در جهان امروز رنگ باخته‌اند و جای خود را به عنصری دیگر به نام دانایی داده‌اند و در جهان امروز دانایی است که وسیله ابراز و اعمال قدرت است نه زور و ثروت.
جابه‌جایی در قدرت شامل شش فصل است. تافلر در چهار فصل نخست این کتاب تحول قدرت در محیط کسب و کار را بررسی می‌کند و پس از آن به تحول قدرت در سیاست می‌پردازد.
جابه‌جایی در قدرت: دانایی و ثروت و خشونت در قرن بیست و یکم با ترجمه شهیندخت خوارزمی در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: الوین تافلر (2016 – 1928)، خبرنگار، روزنامه‌نگار و آینده‌پژوه آمریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم