کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | فلسفه رالز
فلسفه رالز شابک: 9786004900065 132 صفحه 136 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 فلسفه رالز رابرت تالیس خشایار دیهیمی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

204,000 ریال 240,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دوم

فلسفه رالز
کتابی درباره فلسفه جان رالز، فیلسوف سیاسی آمریکایی قرن بیستم، برای کسانی که آشنایی پیشین با اندیشه‌های رالز و فلسفه سیاسی ندارند. رابرت تالیس، چنانکه خود در پیشگفتار کتاب فلسفه رالز ، توضیح می‌دهد این کتاب را برای دانشجویان دوره لیسانس و مخاطبان غیرمتخصص حوزه فلسفه نوشته و بنا بر این در نگارش آن از به کار بردن اصطلاحات فنی پرهیز کرده است، اگرچه او بر این نکته نیز تأکید می‌کند که این کتاب صرفا یک کتاب درسی نیست و نه کسانی را که به دنبال یک کتاب راهنمای مطالعه رالز هستند به کار می‌آید و نه می‌تواند جایگزینی برای مطالعه خود آثار رالز باشد. یکی از کوشش‌های تالیس در این کتاب به گفته خودش این بوده که اندیشه رالز را در بستر سنتی فلسفی که او از دل آن برآمده است قرار دهد. تمرکز تالیس در این کتاب بیشتر بر دو کتاب نظریه‌ای در باب عدالت و لیبرالیسم سیاسی جان رالز است.
کتاب از یک پیشگفتار و چهار بخش با عنوانهای «ملاحظات اولیّه: جان رالز و فلسفه سیاسی»، «عدالت انصافی»، «لیبرالیسم سیاسی» و «پایان سخن: دستاورد رالز» تشکیل شده است.
جان رالز و دامنه تأثیر او، لیبرالیسم و سیاست در دنیای امروز، رالز علیه فایده‌گرایی، اصول پایه‌ای عدالت انصافی، لیبرالیسم جامع، لیبرالیسم سیاسی و واقعیت پلورالیسم معقول از جمله موضوعات مرتبط با فلسفه رالز است که در این کتاب به آنها پرداخته شده.
فلسفه رالز با ترجمه و مقدمه خشایار دیهیمی در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: رابرت تالیس (- 1970)، فیلسوف و نظریه‌پرداز سیاسی آمریکایی.
رتبه گودریدز: 63/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down