کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | فلسفه جان استیوارت میل
فلسفه جان استیوارت میل شابک: 9786004900010 144 صفحه 129 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 فلسفه استیوارت سوزان لی اندرسون خشایار دیهیمی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

220,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دوم

فلسفه جان استیوارت میل
معرفی جان استیوارت میل و وجوه شاخص اندیشه او به زبان ساده. سوزان لی اندرسن در کتاب فلسفه جان استیوارت میل به زبانی قابل فهم برای مخاطبانی که متخصص فلسفه نیستند اما به مطالعه در این زمینه علاقه‌مندند، از زندگی و خطوط اصلی اندیشه‌های جان استیوارت میل، فیلسوف بریتانیایی قرن نوزدهم، سخن می‌گوید و مخاطب را با سیر تحول و تکوین دیدگاه‌های او آشنا می‌کند. تأکید و تمرکز نویسنده در این کتاب بر سه اثر میل، یعنی زندگینامه شخصی، فایده‌گرایی و رساله آزادی است. اندرسن در بخش اول کتاب به اختصار به محتوای آثار گوناگون میل اشاره می‌کند، اما در بخش‌های دوم و سوم تمرکز او به ترتیب بر دو کتاب فایده‌گرایی و رساله آزادی است. او در پیشگفتار کتاب توضیح می‌دهد که دلیل تمرکزش بر این دو کتاب معروف و پرمخاطبِ میل، پرداختن به دو جنبه متعارض در اندیشه اوست که عبارتند از: جمع‌گرایی و فردگرایی، که اولی خیر عمومی و منافع جمعی را مهمتر می‌داند و معتقد است افراد یک جامعه باید در راستای تحقق منافع جمعی عمل کنند و دومی آزادی و منافع فرد در جامعه را در اولویت قرار می‌دهد. هر یک از دو کتاب فایده‌گرایی و رساله آزادی میل مؤید یکی از این دو گرایش‌اند.
کتاب فلسفه جان استیورات میل از یک پیشگفتار و پنج بخش با عنوانهای «زندگی میل و تحوّل و تکامل دیدگاه‌هایش»، «جرمی بنتام و حساب لذّت»، «فایده‌گرایی»، «رساله آزادی» و «ارزیابی نهایی» تشکیل شده است.
فلسفه جان استیورات میل با ترجمه خشایار دیهیمی در نشر نو منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 25/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده