کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | نظریه | موج سوم
موج سوم شابک: 9789647443494 680 صفحه 784 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 الوین تافلر شهیندخت خوارزمی علوم انسانی جامعه شناسی نظریه

4,080,000 ریال 4,800,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ بیست و نهم

موج سوم
دومین کتاب از سه‌گانه مشهور الوین تافلر که تافلر در آنها به پیش‌بینی تغییرات بنیادینی پرداخته بود که به اعتقاد او جهان در دورانی که این کتابها در آن نوشته می‌شد پیشِ رو داشت. تافلر در موج سوم که نخستین بار در سال 1980 منتشر شد، این عقیده را مطرح می‌کند که تاریخ جهان از دوران پیدایش انسان دو انقلاب مهم را پشت سر گذاشته که نخستینِ آنها انقلاب کشاورزی و دومی انقلاب صنعتی است. تافلر بر این باور است که جهان در دوران نگارش کتاب او در آستانه سومین انقلاب، یعنی انقلاب الکترونیک، است. به اعتقاد او این انقلاب سوم با تنش‌ها و کشمکش‌ها و بحرانهای عظیمی در سراسر جهان همراه است که البته تافلر معتقد است بعد از عبور از این بحرانها و تنش‌ها جهانی پدید می‌آید که در قیاس با پیش از خود انسانی‌تر و دموکراتیک‌تر است.
کتاب از یک پیشگفتار و بیست و هشت فصل تشکیل شده است با عنوانهای: «منازعه بزرگ»، «معماری تمدن»، «شکاف نامرئی»، «پشت پا زدن به قواعد»، «تکنیسینهای قدرت»، «طرح عملیاتی نهانی»، «آشفتگی ملتها»، «رانه امپریالیستی»، «واقعیت صنعتی»، «آخرین قطعه: سیل برق‌آسا»، «سنتز جدید»، «برج فرماندهی»، «انبوه‌زدایی رسانه‌ها»، «محیط هوشمند»، «فراتر از تولید انبوه»، «کلبه الکترونیک»، «خانواده‌های آینده»، «بحران هویت شرکتها»، «رمزگشایی قوانین جدید»، «پیدایش نظام تولید برای مصرف شخصی»، «گرداب شدید روانی»، «فروپاشی ملت»، «گاندی با ماهواره‌ها»، «قطعه پایانی: تلاقی بزرگ»، «سپهر روانی نو»، «شخصیت آینده»، «آرامگاه سیاسی» و «دموکراسی قرن بیست و یکم»
موج سوم با ترجمه و مقدمه شهیندخت خوارزمی در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: الوین تافلر (2016 – 1928)، خبرنگار، روزنامه‌نگار و آینده‌پژوه آمریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم