کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | فلسفه هابز
فلسفه هابز شابک: 9786004900102 152 صفحه 150 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 فلسفه هابز مارشال میسنر خشایار دیهیمی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

800,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دوم

فلسفه هابز
تاماس هابز یکی از متفکران برجسته تاریخ اندیشه سیاسی است؛ متفکری که جنگ و صلح، این دو پدیده همواره تکرارشونده در تاریخ بشر، شالوده اصلی اندیشه‌های او را تشکیل می‌دهد. بنا بر این خواندن آثار او برای هرکس که علاقه‌مند به تحقیق در این باره است ضروری است. اما چه بسا مخاطب غیرمتخصصِ حوزه فلسفه ترجیح بدهد پیش از خواندن آثار او، به صورت مقدماتی با خطوط اصلی اندیشه‌اش آشنا شود. این نیازی است که کتاب فلسفه هابز ، نوشته مارشال میسنر، به آن پاسخ می‌دهد. میسنر در این کتاب به زبانی ساده زندگی و فلسفه هابز و سیر تکوین اندیشه‌های او در طول زندگی‌اش را شرح داده است.
تمرکز میسنر در کتاب فلسفه هابز، چنانکه او خود در مقدمه آن اشاره می‌کند، بر نظریات هابز درباره جنگ و صلح است و بر دلمشغولی او با این پرسش که چرا آدمها با یکدیگر می‌جنگند و چرا در مواردی با هم صلح می‌کنند. میسنر ضمن تشریح دیدگاه هابز درباره جنگ و صلح، دیگر جنبه‌های اندیشه او را نیز در پیوند با این موضوع اصلی و کلیدیِ فلسفه او شرح می‌دهد.
کتاب شامل پنج بخش است. نویسنده در بخش اول به عنوان مقدمه به سبک نوشته‌های هابز پرداخته و نیز جمع‌بندی‌ای کلی از دیدگاه او به دست داده است.
در بخش‌های بعدی وجوه گوناگون اندیشه‌ هابز، بر اساس موضوع و تحت چهار عنوان، تقسیم‌بندی و شرح داده شده است. این چهار عنوان عبارتند از: جنگ، صلح، دین و ماتریالیسم.
کتاب فلسفه هابز با ترجمه خشایار دیهیمی در نشر نو منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 83/2 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down