کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | سبک زندگی | هنر خوب زندگی کردن- شومیز - جیبی
هنر خوب زندگی کردن- شومیز - جیبی شابک: 9786220100317 240 صفحه 163 گرم قطع: جيبی نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 زندگی کردن- شومیز جیبی رولف دوبلی عادل فردوسی پور بهزاد توکلی علی شهروز علوم انسانی روانشناسی سبک زندگی

1,827,500 ریال 2,150,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ هجدهم

کتاب «هنر خوب زندگی کردن»، نوشته رولف دوبلی
«هنر خوب زندگی کردن» کتابی است از رولف دوبلی، نویسنده‌ای که پیش‌تر با کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» به مخاطبان فارسی‌زبان معرفی شده است. رولف دوبلی در کتاب «هنر خوب زندگی کردن» از یکی از دغدغه‌های قدیمی انسان سخن می‌گوید. خوب زندگی کردن دلمشغولی دیرینِ همهه انسانها، از گذشته‌های دور تا امروز، بوده است. اینکه زندگی خوب چیست و چه عواملی در آن دخیل‌اند و نقشِ تعیین‌کننده دارند و چگونه می‌توان به آن دست یافت از پرسشهایی است که بشر از دیرباز با آن درگیر بوده است. اما آیا خوب زندگی کردن نیاز به ابزار و مهارت دارد؟ رولف دوبلی معتقد است که بله. دوبلی در کتاب «هنر خوب زندگی کردن» سعی دارد روش دست‌یابی به زندگی خوب را، به زبانی ساده و شیرین و به شیوه‌ای موجز و فشرده، به مخاطبان این کتاب بیاموزد و ابزار و مهارتهای لازم برای ترتیب‌دادنِ چنین زندگی‌ای را معرفی کند.

مروری بر کتاب «هنر خوب زندگی کردن»
رولف دوبلی در کتاب «هنر خوب زندگی کردن» پنجاه و دو ابزار و راهکار را که به اعتقاد او می‌توانند ما را به زندگی خوب برسانند معرفی می‌کند و درباره‌شان توضیح می‌دهد. او در این کتاب از مهارتهایی سخن می‌گوید که معتقد است برای خوب زندگی کردن باید آنها را آموخت و به کار بست.
از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود مخاطب با این کتاب به راحتی ارتباط برقرار کند و با آن همراه شود قلم روان، نقلِ شیرین و داستان‌وارِ مباحث روان‌شناختیِ مربوط به شیوه‌ها و مهارت‌ها و لوازمِ خوب زندگی کردن، کوتاه‌نویسی و استفاده از مثالهای ملموس و جذاب برای طرح و توضیح این مباحث است. دوبلی کوتاه و ساده و روشن می‌نویسد و دهانِ گرمی دارد و صمیمانه با مخاطب خود حرف می‌زند. او اهل پُرگویی نیست و می‌کوشد با حداقل کلمات و عبارات و به صورت ساده و سرراست منظور خود را برساند و از همین رو می‌تواند با طیف وسیعی از مخاطبان به راحتی ارتباط برقرار کند. کتاب فصلهایی کوتاه دارد و بسته به وقت و حوصله مخاطب، هر یک یا چند فصل آن را می‌توان در یک نشست خواند.
«هنر خوب زندگی کردن» ماحصل تحقیقات و مطالعات سالیان رولف دوبلی در زمینه‌های اقتصاد، روانشناسی، ریاضی، تجارت و فلسفه است. کتاب از پیش‌گفتار، پنجاه و دو فصل و یک پس‌گفتار تشکیل شده است. برخی از فصلهای این کتاب عبارتند از: «حسابداری ذهنی»، «هنر ظریف اصلاح»، «میثاق»، «تفکر جعبه‌سیاهی»، «اثر معکوس»، «هنر منفی خوب زندگی کردن»، «توهم درون‌نگری»، «تله‌ی روراستی»، «پاسخ‌ منفی پنج‌ثانیه‌ای»، «توهم تمرکز»، «چیزهایی که می‌خرید اثری از خود به‌جا نمی‌گذارند»، »دایره‌ی شایستگی»، «سرکوب ندای درون»، «زندان خوش‌نامی»، «توهم پایان تاریخ»، «معنای کوچک‌تر زندگی»، «داستان‌های زندگی دروغ‌اند»، «خطای مرگ خوب»، «ورطه‌ی ترحم به خود»، «لذت‌گرایی و خوشبختی»، «کتاب نگرانی‌ها»، «آتش‌فشان نظرات»، «قلعه‌ی ذهنی شما»، «حسادت»، «عملیات آرامش فکری»، «طبق قاعده؛ کمتر بخوانید، اما دوبار بخوانید»، «تله‌ی تعصب»، «نقطه‌ی حداکثر تأمل»، «پا در کفش دیگران»، «سفسطه‌ی جهان عادل»، «اگر با خودتان مسابقه دهید، هرگز شکست نمی‌خورید»، «مسابقه‌ی تسلیحاتی»، «دوست شدن با آدم‌های عجیب‌وغریب» و «در ستایش تواضع».

درباره رولف دوبلی، نویسنده کتاب «هنر خوب زندگی کردن»
رولف دوبلی، رمان‌نویس و نویسنده آثار غیرداستانی و کارآفرین سوئیسی، متولد سال 1966 است. دوبلی تحصیلکرده ام‌بی‌اِی و دارای دکتری فلسفه اقتصادِ دانشگاه سنت‌گالن سوئیس است. «هنر شفاف اندیشیدن» مشهورترین کتاب اوست. دوبلی همچنین از مؤسسان بزرگ‌ترین شرکت پدیدآورنده خلاصه کتاب، به نام getAbstract ، است.

درباره ترجمه کتاب «هنر خوب زندگی کردن»
«هنر خوب زندگی کردن» را عادل فردوسی‌پور با همکاری بهزاد توکلی و علی شهروز به فارسی ترجمه کرده و مقدمه‌ای کوتاه هم بر آن نوشته است. فردوسی‌پور را در ایران بیشتر به عنوان گزارشگر فوتبال و نیز با برنامه جنجالی و محبوب و پرطرفدارِ «90»، که سالهای نسبتاً طولانی از تلویزیون پخش می‌شد، می‌شناسند. او متولد سال 1353 در یزد است و دارای کارشناسی ارشد مهندسی صنایع و دکترای مدیریت رسانه. فردوسی‌پور، علاوه بر گزارشگری و تهیه‌کنندگی و اجرای برنامه‌های تلویزیونی درباره فوتبال در تلویزیون و اینترنت و ترجمه کتاب و تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه صنعتی شریف، به کار روزنامه‌نگاری ورزشی هم پرداخته و پیش از گزارشگریِ فوتبال، در نشریات ورزشی می‌نوشته است.
«فوتبال علیه دشمن»، نوشته سایمون کوپر و «کتاب جامع فوتبال» از دیگر ترجمه‌های عادل فردوسی‌پور است. فردوسی‌پور کتاب معروف «هنر شفاف اندیشیدن» رولف دوبلی را نیز با همکاری بهزاد توکلی و علی شهروز به فارسی ترجمه کرده است.

رتبه کتاب «هنر خوب زندگی کردن» در گودریدز: 4/05 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم