کتاب | علوم انسانی | مدیریت | عمومی | استراتژی خوب / استراتژی بد
استراتژی خوب / استراتژی بد شابک: 9786006227047 400 صفحه 513 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 2000 استراتژی استراتژی ریچارد روملت بابک وطن دوست علوم انسانی مدیریت عمومی

2,142,000 ریال 2,380,000 ریال

ناشر: آریانا قلم

چاپ هشتم

کتاب «استراتژی خوب، استراتژی بد» نوشته «ریچارد روملت»
Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters
کتاب «استراتژی خوب، استراتژی بد» نوشته «ریچارد روملت» درباره مدیریت بهتر مدیران است. روملت برای مدیریت بهتر شیوه‌ای را به نام استراتژی خوب بیان می‌کند و می‌گوید یک مدیر خوب دو مسأله مهم را در نظر می‌گیرد و تمام تمرکزش را روی همان موقعیت می‌گذارد تا به نتیجه برسد. نویسنده درکتاب سعی می‌کند تصمیمات درست را در مسیر موفقیت به افراد نشان دهد. روملت در کتاب «استراتژی خوب، استراتژی بد» بیشتر بر قدرت انتخاب و تمرکز تأکید دارد و مثال‌هایی را برای خواننده بیان می‌کند. او همچنین استراتژی بد و نادرست را در چهار دسته طبقه‌بندی کرده و توضیحاتی می‌دهد. هر کسب و کاری در هر جامعه‌ای شیوه و روش‌های منحصر به خودش را می‌طلبد. اما بعضی شیوه‌ها در تجارت و کسب و کار در تمام دنیا به اثبات رسیده‌اند. مانند برخی از مشکلات مدیریتی یا نیروهای انسانی. روملت در کتاب «استراتژی خوب/ استراتژی بد» می‌کوشد موانع و چالش‌های مدیریت را برای خواننده بیان کند. او با بهره‌گیری از مدیریت‌های مختلف در مقاطع گوناگون چشم‌اندازی برای مخاطبان طرح‌ریزی می‌کند. «ریچارد روملت» اشاره می‌کند که استراتژی در واقع کشف یکسری عوامل حیاتی در یک موقعیت است. او عقیده دارد: با استراتژی خوب و تحقق اهداف بلندمدت قابلیت‌هایی را به دست می‌آورید که آرزوی تحقق آن را خواهید داشت.
مروری بر کتاب «استراتژی خوب، استراتژی بد»
کتاب به تعریف استراتژی می‌پردازد و ابتدا آن را برای خواننده توضیح می‌دهد. استراتژی در واقع شیوه‌ای است که افراد باید در برابر مشکلات مدیریتی به صورت هوشمندانه برنامه‌ریزی کنند. استراتژی روملت به آن مفهمومی که مقامات ارشد تصمیماتی می‌گرفتند؛ نیست! نویسنده درکتاب با یخش‌های کوتاهی توضیح می‌دهد که استراتژی خوب دارای مجموعه‌ای از فعالیت‌های منسجم است.
عناوین فصل اول کتاب عبارتند از: «استراتژی خوب غیر منتظره است»، «کشف قدرت»، «استراتژی بد»، «چرا این همه استراتژی بد؟»، «هسته‌ استراتژی خوب» در بخش دوم کتاب که «منابع قدرت» نام دارد ادامه فصل‌ها با این ترتیب است: «استفاده از هرم»، «اهداف نزدیک»، «سیستم‌های زنجیروار»، «استفاده از طراحی»، «تمرکز»، «رشد»، «استفاده از مزیت»، «استفاده از پویایی‌ها» و «اینرسی و آنتروپی» نویسنده در قسمت پایانی و سوم کتاب علم استراتژی را توضیح می‌دهد. روملت بیان می‌کند که: رهبران سازمانی بیشتر و بیشتر می‌گویند که استراتژی دارند، اما اینگونه نیست. در عوض آنها طرفدار چیزی هستند که من آن را استراتژی بد می‌خوانم. استراتژی بد گرایش به دور زدن جزئیات مزاحم از قبیل مشکلات دارد. استراتژی بد قدرت انتخاب و تمرکز را نادیده می‌گیرد. در عوض در تلاش است تا جمع کثیری از تقاضاها و علائق گیج‌کننده را با یکدیگر تطبیق دهد.
در قسمتی از کتاب می‌نویسد: «استراتژی خوب نه یک قانون بلکه یک استثناست و این، مشکلی روبه رشد است. رهبران سازمانی، بیشتر و بیشتر می‌گویند که استراتژی دارند، اما این‌گونه نیست. در عوض، آنها طرفدار چیزی هستند که من آن را استراتژی بد می‌خوانم. استراتژی بد، قدرت انتخاب و تمرکز را نادیده می‌گیرد، در عوض در تلاش است تا جمع کثیری از تقاضا‌ها و علایق گیج کننده را با یکدیگر تطبیق دهد.»

درباره نویسنده کتاب «استراتژی خوب، استراتژی بد»
«ریچارد روملت» نویسنده آمریکایی است. او در دانشکده تجارت دانشگاه کالیفرنیا تدریس می‌کند. ریچارد روملت را یکی از بنیان‌گذاران انجمن مدیریت استراتژیک می‌شناسند. روملت در سال 2007 در یک سمینار در شهر واشنگتن اصطلاح استراتژی بد را مطرح کرده است. ریچاردو روملت را یکی از استراتژیست‌های علوم کسب و کار می‌شناسند که توانسته با برنامه‌های استراتژی خود برای شرکت‌های بزرگ برنامه بنویسد و آنها را دگرگون کند.
درباره ترجمه فارسی کتاب «استراتژی خوب، استراتژی بد»
کتاب «استراتژی خوب، استراتژی بد» توسط «بابک وطن پرست» به فارسی برگردانده شده است. چاپ و انتشار کتاب توسط انتشارات آریانا قلم صورت گرفته است.
رتبه کتاب «استراتژی خوب، استراتژی بد» در گودریدز: 4.2 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم