کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | نیروی حال
نیروی حال شابک: 9786005219463 352 صفحه 342 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 5000 نیروی اکهارت تول مسیحا برزگر علوم انسانی روانشناسی خودیاری

1,350,000 ریال 1,800,000 ریال

ناشر: ذهن آویز

چاپ بیست و پنجم

کتاب «نیروی حال» نوشته «اکهارت تول»
رهنمویی برای روشن‌بینی معنوی

همانطور که از عنوان کتاب هم مشخص است «نیروی حال» به زندگی در اکنون و زمان حال می‌پردازد. «اکهارت تول» در «نیروی حال» توضیحاتی درباره تلاش‌هایش برای شناخت مفهوم خدا و معنویت بیان می‌کند.
همه افراد گاهگاهی در زندگی خود دچار افکار منفی و نا امیدی شده‌اند و می‌دانند این افکار چه تأثیراتی بر زندگی آنها می‌گذارد. زندگی انسان‌ها پر از مسائل گوناگون است. مسائلی که باعث می‌شوند فکر ما درگیر و خسته شود. آیا راهی برای بهتر زندگی کردن وجود دارد؟ چگونه افکار سمی و مزاحم را از خود دور کنیم؟ آیا برای خلاص شدن از افکار منفی باید آموزش ببینیم؟
«اکهارت تول» در «نیروی حال» با تکیه بر معنویت توضیحاتی برای بهتر شدن زندگی را بیان می‌کند. کتاب «نیروی حال» با زبانی ساده و روان از ضرورت زندگی در زمان حال می‌گوید. او تجربیات و توانایی‌هایی که در طی ده سال کسب کرده را در اختیار مخاطبش می‌گذارد. اکهارت می‌گوید اگر بتوانید خود را بهتر بشناسید و زمانی را برای شناخت معنویت درون کسب کنید زندگی بهتری دارید. زیرا در عصر تکنولوژی همه انسان‌ها به نوعی درگیر هستند و از معنویت دور می‌مانند.
کتاب «نیروی حال» تا کنون توانسته به بیش از 30 زبان زنده‌ دنیا ترجمه شود. بیش از سه میلیون‌ نسخه از آن در سراسر جهان به‌ فروش رفته‌ است. افراد بسیاری کتاب را خوانده و احساس خوب همراه با رضایتی کسب کرده‌اند.
در سال 2008 روزنامه «نیویورک تایمز» اکهارت تول را به عنوان نویسنده محبوب کتاب‌های معنوی انتخاب کرد.
همچنین در سال 2011 Watkins Review اکهارت تول را یکی از شناخته شده‌ترین معلم‌های معنوی در دنیا معرفی کرده‌ است.

مروری بر کتاب نیروی حال
«نیروی حال» بر اساس تعالیم معنوی نوشته شده است. کتاب دارای 10بخش است. عنوان هر بخش کتاب عبارت است از:
«تو ذهن خود نیستی»، «آگاهی؛ راه رهایی از درد و رنج»، «سفر به ژرفای لحظه‌ی حال»، « نقشه‌های ذهن برای فرار از لحظه‌حال»، «ساحت حضور»، «کالبد درونی»، «درهایی گشوده به ذات غیرمتجلی»، «رابطه‌های روشن» «دل‌آسودگی: فراسوی غم و شادی»، «معنای تسلیم».
اکهارت تول در بیان کلماتی مانند هستی، شادمانی و آگاهی اظهارات متفاوتی دارد. هستی را با درون و ذات هر انسان مقایسه می‌کند و به توضیح آن می‌پردازد. او در «نیروی حال» بیشتر به دگرگونی درونی و رهایی از زمان‌ها توجه دارد. اکهارت تول در بخشی از کتاب می‌گوید: «حقیقت معنوی یکی‌ست، گرچه در صورت‌ها و بیان‌های گوناگون عرضه می‌شود...لازم نیست در جایی به دنبال حقیقت بگردید. بگذارید نشان‌تان دهم که چگونه به ژرفای چیزی بروید که در شماست.»
افرادی که می‌خواهند با آرامش بیشتری زندگی کنند. یا افرادی که علاقه مند هستند معنویت خود را تقویت کنند با تلنگر‌هایی که در هر بخش نوشته شده، آشنا می‌شوند.
حس کنجکاوی افراد کمک می‌کند تا این آموزه‌ها فرصتی برای نغییر در سبک زندگی را به وجود آورند.

درباره نویسنده کتاب «نیروی حال»
اکهارت تول در آلمان به دنیا آمد. او تا سیزده سالگی در آلمان بود اما پس از آن را در لندن گذراند و از دانشگاهی در لندن فارغ التحصیل شد. اکهارت مدتی در سمت دانشجوی پژوهشگر و ناظر در دانشگاه کمبریج بود. اکهارت تول که زندگی سختی داشت با احساس پوچی درونی، تصمیم به خودکشی گرفته بود. اما در سن 29 سالگی با دیدن خوابی آشفته، تغییرات بسیاری کرد. از درون متحول شد و خواب را منبعی برای دگرگونی‌اش دانست. او در مسیری معنوی قدم گذاشت. مکتب اکهارت از هیچ مکتب و سنت خاصی پیروی نمی‌کند. اکهارت در آموزش‌هایش پیامی ساده را با صراحت بیان می‌کند. این پیام را بیشتر مخصوص آموزگاران معنوی کهن دانسته‌اند. او می‌گوید: راهی برای رهایی از رنج به سوی آرامش، وجود دارد!
اکهارت تول در سال 1997 پس از تجربیات معنوی‌اش کتاب «نیروی حال» را نوشت. بعد از چاپ کتاب، مردم نامه‌های زیادی برای او فرستادند. بنابراین او در ادامه کتاب «تمرین نیروی حال» را نوشت. از دیگر کتاب‌های تول می‌توان به کتاب «جهانی نو، آگاهی معنوی از آهنگ زندگی»، «سکون سخن می‌گوید»، «سرزمین تازه، هدایتگر اهدافتان در زندگی» اشاره کرد.
اکنون اکهارت تول به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کند و از این طریق آموزش‌ها و تجربیاتش را در اختیار مخاطبان معنویت قرار می‌دهد. تول با کلاس‌های مراقبه و برگزاری سمینار و نشست‌های خصوصی به دوستداران معنویت را راهنمایی می‌کند.
اکهارت تول از سال 1996 در شهر ونکوور کانادا ساکن است.

درباره ترجمه کتاب «نیروی حال»
عنوان اصلی کتاب «نیروی حال» عبارت است از: The Power of Now: A Guide to Spiritual Enlightenment
کتاب «نیروی حال» در سال 1395 توسط «مسیحا برزگر» به فارسی ترجمه شده و انتشارات «ذهن آویز» آن را منتشر کرده است. برخی از مترجمان فارسی اکهارت تول را اکهارت توله هم در فارسی ترجمه کرده‌اند، لذا برای مخاطب فارسی هر دو نام آشناست.
«هنگامه آذری» هم کتاب «نیروی حال» را به فارسی ترجمه کرده است. ترجمه آذری توسط انتشارات «کلک آزادگان» منتشر شده است.
نسخه صوتی کتاب «نیروی حال» هم توسط انتشارات «نوین کتاب گویا» منتشر شده است.

رتبه کتاب «نیروی حال» در گودریدز: 4/1 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم