کتاب | کودک | کودک | داستان کودک | کودکانه های بامداد: بز زنگوله پا
کودکانه های بامداد: بز زنگوله پا شابک: 9786002293459 36 صفحه 294 گرم قطع: خشتی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1500 کودکانه بامداد: زنگوله احمد شاملو کودک کودک داستان کودک

510,000 ریال 600,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ ششم

کودکانه‌های بامداد: بز زنگوله‌پا
احمد شاملو شاعر و نویسنده‌ای همه‌فن‌حریف بود که در عرصه‌های گوناگونی قلم زد. کارنامه کاری او، به جز شعر که کارِ اصلی‌اش بود، از قصه تا روزنامه‌نگاری و نقد و ترجمه و پژوهش در فرهنگ عامه و فیلمنامه‌نویسی را در بر می‌گیرد. قصه کودکان نیز از دیگر حوزه‌هایی است که شاملو در آن قلم زده است. او در این عرصه هم دست به ترجمه زده و هم خودش آثاری را برای کودکان نوشته و سروده و بازنویسی کرده است.
نشر چشمه مجموعه‌ای از نوشته‌ها و سروده‌های شاملو در حوزه ادبیات کودکان را در کتابهایی با عنوان «کودکانه‌های بامداد» منتشر کرده است. بعضی از این کودکانه‌ها بازنویسی داستانهای عامیانه معروف و قدیمی‌اند. کتاب «بز زنگوله‌پا» که در همین مجموعه منتشر شده، از این دست کودکانه‌های شاملو است. این داستان را احتمالاً همه در دوران بچگی شنیده‌اند. شاملو اما همین قصه معروف را به زبانی نقل و بازنویسی کرده که به جز شیرینی و لذت خود قصه ارزشهایی مضاعف به آن بخشیده است. خواندن بازنویسی شاملو از این قصه می‌تواند دایره واژگانی کودکان فارسی‌زبان را گسترش دهد و شیرینیِ زبان فارسی را به آنها بچشاند. شاملو که هم شاعر است و هم وارد به چم و خمِ نظم و نثر فارسی و ادبیات عامیانه، از همه این مهارتها در ساخت و پرداخت روایت خود از قصه «بز زنگوله‌پا» استفاده کرده است.
«بز زنگوله‌پا» با تصویرگری علیرضا اسدی در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: احمد شاملو (1379 – 1304)، شاعر، روزنامه‌نگار، منتقد، پژوهشگر، فرهنگ‌نویس، مترجم، نویسنده و شاعر کودکان و فیلمنامه‌نویس ایرانی.
رتبه گودریدز: 3/60 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down