کتاب | علوم انسانی | شعر و نثر | شعر کهن فارسی | سیصد و شصت و پنج روز در صحبت حافظ
سیصد و شصت و پنج روز در صحبت حافظ شابک: 9789643728205 853 صفحه 1191 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 سیصد صحبت حافظ حسین محی الدین الهی قمشه ای علوم انسانی شعر و نثر شعر کهن فارسی

7,600,000 ریال 9,500,000 ریال

ناشر: سخن

چاپ هفتم

سیصد و شصت و پنج روز در صحبت حافظ
سیصد و شصت و پنج غزل از حافظ، به همراه سیری در دنیای شعر و اندیشه این شاعر بزرگ قرن هشتم. کتاب «سیصد و شصت و پنج روز در صحبت حافظ» ششمین کتاب از مجموعه «جوانان و فرهنگ جهانی» است. هدف این مجموعه، که گردآورنده آن حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای است، باز کردن باب آشنایی نوجوانان و جوانان با جلوه‌های درخشان فرهنگ و هنر و اندیشه ایران و جهان است. ارائه نمونه‌هایی از بهترین متون کلاسیک فارسی از جمله کارهایی است که در این مجموعه انجام شده و «سیصد و شصت و پنج روز در صحبت حافظ» نمونه‌ای است از این دست. این کتاب با مقدمه‌ای مفصل از الهی قمشه‌ای همراه است که در آن تصویری از جهان حافظ و وجوه گوناگون شعر و اندیشه او ترسیم شده است. در این مقدمه هم به اندیشه حافظ و مفاهیم مطرح در شعر او پرداخته شده و هم به زیبایی‌شناسی شعر این شاعر.
معشوق حافظ، معشوق یگانه و وحدت وجود، وحدت عشق و عاشق و معشوق، شراب حافظ، خرابات، خرقه و دلق، عقل و جنون، نیستی و فقر و مسکنت، زهد و تقوی، گناه حافظ، توبه، حافظ و ملامتیان، غوغای جبر و اختیار، رندی حافظ، شِکوه و شکایت، حافظ و قرآن، حافظ به روایت حافظ و وزن و آهنگ در شعر حافظ موضوعاتی هستند که در مقدمه کتاب به آنها پرداخته شده است.
کتاب «سیصد و شصت و پنج روز در صحبت حافظ» در انتشارات سخن منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 4/67 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده