کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | اثر مرکب
اثر مرکب شابک: 9786226573498 192 صفحه 178 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 مرکب درن هاردی پوریا امامی علوم انسانی روانشناسی خودیاری

390,000 ریال 520,000 ریال

ناشر: میلکان

چاپ هفتم

کتاب «اثر مرکب»، نوشته دارن هاردی
«اثر مرکب»، با عنوان اصلی (The Compound Effect)، راهنمایی عملی برای موفقیت در زندگی شغلی، فردی و اجتماعی است. دارن هاردی در این کتابِ انگیزشی به مخاطب می‌آموزد که چگونه با تغییر عادت‌های اشتباه خود و انجام مداوم کارهای کوچکِ مؤثر در کسب موفقیت و تبدیل این کارها به عادت، دگرگونی بزرگی را در شخصیت و زندگی و خود رقم زند.
متن اصلی «اثر مرکب» نخستین بار در سال 2010 به چاپ رسید و به یکی از کتابهای محبوب و پرفروش در زمینه خودیاری بدل شد. دارن هاردی در این کتاب به ما می‌آموزد که تحولات بزرگ را با کسب عادت‌های کوچک در زندگی روزانه خود آغاز کنیم. «اثر مرکب» آموزش تغییر آهسته و تدریجی است و پرهیز از شتاب به خرج دادن برای تغییر و دستیابی به موفقیت. این کتاب نقشه راهی برای موفقیت‌های بزرگ به دست می‌دهد و با ارائه راهکارهای عملی ما را به جانب کنار گذاشتن عادت‌های بد و بازدارنده از پیشرفت و پرورش استعدادهای مثبت در وجود خود هدایت می‌کند. با خواندن این کتاب درمی‌یابیم که رموز موفقیت اگرچه به ظاهر ساده‌اند، اما به کار بستن آنها تمرین و تکرار می‌طلبد و باید برای دستیابی به موفقیت، پشتکار و حوصله به خرج داد و به‌آهستگی و گام‌به‌گام پیش رفت.

مروری بر کتاب «اثر مرکب»
دارن هاردی در کتاب «اثر مرکب» پیام خود را ساده و خودمانی به خواننده منتقل می‌کند. این کتاب ماحصل تجربیات بسیار او و گفت‌وگوها و نشست‌وبرخاست‌هایش با انواع اقسام افراد موفق و مشهور است. هاردی در «اثر مرکب» ترکیب و عصاره این تجربه‌ها و گفت‌وگوها و نشست‌وبرخاست‌ها را به مخاطب خود ارائه می‌دهد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این کتاب ارائه راهکارهای عملی برای تغییر در مسیر مثبت است. هاردی معتقد است که تغییر را باید از تغییر عادات جزئیِ روزمره آغاز کرد و برای موفقیت در این مسیر برنامه‌ریزی منظم داشت. «اثر مرکب» به ما می‌گوید که وقت ارزشمند است و با برنامه‌ریزی منظم باید از هدر دادن آن جلوگیری کرد. دارن هاردی در این کتاب به ما می‌آموزد که چگونه با تکرار هر روزه کارهای کوچک اما مفیدی که در رسیدن ما به هدف‌مان نقشی مؤثر دارند آنها را به عادت تبدیل کنیم. تأکید هاردی بر پرهیز از افراط و تفریط و حفظ ضرباهنگی آهسته در انجام این کارها و پرورش عادت‌های مثبت است. در «اثر مرکب» می‌آموزیم که پیوستگی انجام کارهایی که ما را به هدفمان نزدیک و نزدیک‌تر می‌کنند مهم‌تر از مقدار انجام آنها در طول روز است. اگر در آغاز راه زیاد هیجان‌زده شویم و برای تغییر دادن خود شتاب به خرج بدهیم و در انجام آنچه به تغییر می‌انجامد افراط کنیم، ممکن است زود هم سرد بشویم و به حالِ قبلی خود برگردیم. اما، چنانکه در «اثر مرکب» آموزش داده شده است، در صورتی که با واقع‌بینی، هر روز اندکی از وقت‌مان را به انجام کاری مفید که ما را در رسیدن به هدفمان یاری می‌کند اختصاص دهیم و این برنامه را با حوصله و به‌آرامی پیش ببریم، خواهیم دید که چطور تأثیرهای کوچک همین کارهای اندک، که انجام‌شان به‌تدریج برایمان عادت شده است، با هم جمع و ترکیب می‌شود و تغییراتی بزرگ در ما ایجاد می‌کند. وقتی از کم شروع کنیم و آهسته پیش برویم خواهیم دید که آن کم چگونه به تدریج زیاد و زیادتر می‌شود. این یکی از پیام‌های اصلی دارن هاردی در این کتاب است. تأکید «اثر مرکب» بیش از هر چیز بر تداوم و تمرین و تکرار هر روزه است، نه بر افراط اولیه که باعث می‌شود زود از راهی که در جهت موفقیت پیش گرفته‌ایم خسته شویم.

درباره دارن هاردی، نویسنده کتاب «اثر مرکب»
دارن هاردی (Darren Hardy)، متولد 1971، کارآفرین امریکایی و سخنران انگیزشی و نویسنده مشهور کتابهای حوزه موفقیت و خودیاری است. «اثر مرکب» از مشهورترین کتابهای او در این زمینه است. هاردی همچنین مدتی ناشر و ویراستار مجله «موفقیت» بود، اما در سال 2015 از این مجله رفت. از دیگر آثار دارن هاردی می‌توان به «ترن هوایی کارآفرینی»، «امسال تکرار نخواهد شد» و «پیغامی سرّی برای موفق شدن» اشاره کرد.

درباره ترجمه فارسی کتاب «اثر مرکب»
از کتابهای انگیزشی و آثار مربوط به موفقیت و خودیاری معمولاً ترجمه‌های فارسی متعددی وجود دارد و «اثر مرکب» هم، به عنوان کتابی مشهور و پرفروش در این زمینه، از این قاعده مستثنا نیست. انتشارات نسل نو اندیش این کتاب را با ترجمه اکبر عباسی و شاهین بیات منتشر کرده است. این کتاب همچنین با ترجمه پوریا امامی در نشر میلکان منتشر شده است. از دیگر ترجمه‌های فارسی «اثر مرکب» می‌توان به ترجمه لطیف احمدپور و میلاد حیدری اشاره کرد که در انتشارات نگاه نوین منتشر شده است. نشر سماء نیز ترجمه‌ای از این کتاب منتشر کرده که مترجم آن دکتر شهرام ظریف است. این کتاب همچنین به ترجمه علیرضا خاکساران در نشر آموخته منتشر شده است. انتشارات پندار تابان نیز «اثر مرکب» را با ترجمه فرخ بافنده منتشر کرده است. از ترجمه‌های دیگر این کتاب ترجمه امیر احسان رضایی است که در انتشارات مهرگان قلم منتشر شده است.

رتبه کتاب «اثر مرکب» در گودریدز: 4/13 از 5

ادامه keyboard_arrow_down