کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | کار عمیق
کار عمیق شابک: 9786226840118 272 صفحه 261 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 عمیق کال نیوپورت ناهید ملکی علوم انسانی روانشناسی خودیاری

1,253,000 ریال 1,790,000 ریال

ناشر: نوین

چاپ بیست و نهم

کتاب «کار عمیق» نوشته «کال نیوپورت»
قواعدی برای کسب موفقیت متمرکز در بحبوحه‌ی دنیای پر هرج و مرج
Deep work
کتاب «کار عمیق» نوشته «کال نیوپورت» برای بهبود کیفیت زندگی افراد و تمرکز برای کارهای موفق است. «نیوپورت» با مشاهده تأثیرات شبکه‌های اجتماعی جدید بر زندگی مردم و کارهای روزانه کتاب «کار عمیق» را نوشته است. او سعی می‌کند به ویژگی‌های کار سطحی و کار عمیق توجه کند و آن را برای خواننده توضیح دهد. وقتی افراد زمان طولانی به انجام کارسطحی مشغول باشند، مغز عادت کرده و تمرکز انجام کار پایین می‌آید. یکی دیگر از معضلات دنیای امروز هم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است که عامل مهمی در تمرکز پایین شمرده می‌شوند. بنابراین «کال نیوپورت» معتقد است، انجام کار عمیق نیاز به خلوت و تمرکز بیشتری دارد. او خواننده کتاب را با افراد موفق و متمرکزی مانند: «بیل گیتس»، «مارک تواین»، «پیتر هیگز» آشنا می‌کند.
نشریه نیویورک تایمز درباره نیوپورت نوشت است: به عنوان کسی که در این حوزه فعالیت دارم، کال نیوپورت در حوزه‌ی نویسندگان کتاب‌های خودشناسی فوق‌العاده و بی بدیل است.» همچنین وال استریت ژورنال نوشته است: کتاب کار عمیق به دو نکته‌ی مهم دست یافته است: اول این‌که مسیر دست یافتن به ثروت را بدون استناد به روش‌های آبکی و کلیشه‌ای برای خواستارانش روشن کرده است. دوم این‌که آقای نیوپورت بدون اینکه شبیه به یک احمق به نظر برسد در مقابل روش مریض تفکرگروهی ایستاده است.»
یادآوری می‌شود: کتاب «کار عمیق» در سال 2016 نامزد دریافت جایزه Goodreads بوده است.
درباره کتاب «کار عمیق»
کتاب «کار عمیق» سه بخش دارد. با نمونه‌هایی از زندگی افراد موفق آغاز می‌شود و سپس در فصل‌های بعدی انجام کار عمیق و قدرت تمرکز بر یک کار مشخص شرح داده می‌شود. کتاب کار عمیق و کار سطحی را به طور جداگانه برای خواننده توضیح می‌دهد. نیوپورت در کتابش سعی کرده نشان دهد، افراد علاقه‌مند به کارهای عمیق باید با تلاش و کوشش ارزش‌های جدید را برای خود ایجاد کرده و به تقویت مهارت بپردازند. او توضیح می‌دهد که کار سطحی ارزش کمتری دارد و افراد مختلفی می‌توانند آن را انجام بدهند، زیرا با چالش کمتری مواجه هستند. همچنین کار سطحی با تمرکز پایین هم امکانپذیر است. اما کار عمیق نیاز به فکر و تمرکز بیشتری دارد تا بتواند موفق شود. برای نمونه نویسنده به رفتار «جی کی رولینگ» نویسنده کتاب «هری پاتر» اشاره می‌کند. او برای تمرکز و مدیریت زمان در نوشتن داستان در توئیترش نوشته بود که «این حساب کاربری واقعی من است اما چیز زیادی از من در اینجا منتشر نخواهد شد چون در حال حاضر قلم و کاغذ برای من اولویت دارد.» در واقع با نوشتن این پیام خانم رولینگ با دوری از شبکه‌های مجازی به افزایش تمرکزش پرداخته بود که بسیار مورد توجه بسیاری از هوادارانش قرار گرفت. در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «اگر شما معتقد به ارزش‌های کار عمیق هستید، این مقوله عموما خبرهای بدی برای کسب و کارها به ارمغان می‌آورد چون باعث می‌شود از افزایش قابل توجه تولید ارزششان محروم بمانند. اما برای شما به عنوان یک شخص اخبار خوبی در راه است. با فرض ادامه یافتن این گرایشهای منفی که در موردشان صحبت کردیم کار عمیق دائما کمیاب تر و در نتیجه ارزشمندتر می‌شود. اگر برایتان محرز شود که اساسا هیچ نقص و کمبودی در عمیق شدن وجود ندارد و همچنین اساسا وجود رفتارهای تمرکز زدایی که جایگزین کار عمیق شده هیچ لزومی ندارد می‌توانید ثابت قدم و مصمم در مسیر هدف این کتاب گام بردارید. هدف این کتاب ایجاد مهارت عمیق شدن به طور نظام‌مند در شخصیت شماست که اگر چنین شود می‌توانید به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنید.»
درباره نویسنده کتاب «کار عمیق»
کالوین نیوپورت متولد سال 1982است. او در دانشگاه جورج تاون شهر واشنگتن دانشیار رشته علوم کامپیوتر است. او علاوه بر دانشگاه مقاله‌ها و کتاب‌هایی درباره تکنولوژی و جامعه نیز می‌نویسد. نیوپورت تاکنون 6 کتاب منتشر کرده است. آخرین کتابش با نام «دیجیتال مینیمالیسم» یکی از پرفروش‌های نیویورک تایمز معرفی شد. او بیش از ده سال است که نظریاتش را در وبلاگ شخصی خود بیان می‌کند تا دوستداران تکنولوژی از آن استفاده کنند. دیگر کتاب‌های کالوین نیوپورت عبارتند از : چگونه در کالج برنده شویم؟»، «چگونه به دانش‌آموزی‌ درجه یک تبدیل شویم؟»،«چگونه به ستاره‌ی دبیرستان تبدیل شویم؟» و «چه خوب آن‌ها نمی‌توانند تو را نادیده بگیرند»
درباره ترجمه فارسی کتاب «کار عمیق»
کتاب «کار عمیق» با عنوان فرعی «قواعدی برای کسب موفقیت متمرکز در بحبوحه‌ی دنیای پر هرج و مرج» توسط «محمدجواد شیری بازنچه» به فارسی برگردانده شده است. «ابراهیم نقیب‌زاده مشایخ» مترجم دیگری است که کتاب را برای انتشارات اقتصاد فردا» با عنوان «کار عمیق: رهنمودهایی برای بازیابی تمرکز در دنیای پرهیاهو» به فارسی برگردانده است. «ایمان امینی» کتاب را با عنوان «کار عمیق و درست و حسابی» به صورت گزیده و خلاصه ترجمه و منتشر کرده است. «ناهید ملکی» کتاب را با عنوان «کار عمیق، قوانینی برای تمرکز در دنیای آشفته» از نشر نوین دیگر مترجمی است که کتاب را به فارسی برگردانده است. از دیگر مترجمان کتاب «احسان قراخانی» از انتشارات میلکان است که کتاب «کار عمیق» را به فارسی ترجمه کرده است.
رتبه کتاب «کار عمیق» در گودریدز: 4.2 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم