کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | عمومی | کتاب آرامش
کتاب آرامش شابک: 9786227342505 208 صفحه 220 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 کتاب آرامش مت هیگ مریم فتاح زاده علوم انسانی روانشناسی عمومی

1,012,500 ریال 1,350,000 ریال

ناشر: چترنگ

چاپ پنجم

کتاب «آرامش» نوشته مت هیگ
روان‌شناسی اجتماعی
The comfort book
کتاب «آرامش» نوشته مت هیگ با داستان‌های کوتاه و بلند برای دوستداران حوزۀ خودیاری مناسب است. افرادی که می‌خواهند در مشکلات و موانع زندگی خودشان راه‌حلی پیدا کنند و با آگاهی و خودشناسی بر مشکلات غلبه کنند یا افرادی که در جستجوی امید در زندگی هستند، یا نیاز به تشویق بیشتر برای مبارزه و تحمل مشکلات دارند؛ کتاب «آرامش» کمک‌کننده و یاری‌دهنده است. اغلب افراد به دنبال گسترش توانایی و کسب مهارت‌های تازه در زندگی هستند، بنابراین از تجربه‌های دیگران و مهارت‌های آنها در زندگی خود بهره می‌برند تا فرصت کمتری را صرف مشکلات کنند. کتاب «آرامش» به گفته‌ی «هیگ» کتابی درهم‌وبرهم است. مت هیگ در کتابش از گزیده‌های خوب متون بسیاری استفاده کرده است. او هر آنچه را که سبب آرامش خود دیده و تجربه کرده در کتابش آورده است. حتی فیلم‌های موردعلاقه‌اش را برای خواننده در کتاب بیان می‌کند. در واقع مت هیگ در کتاب «آرامش» هر وسیله و سبکی که برای آرامش ضروری و مهم می‌دانسته را بیان می‌کند. از دستور غذایی گرفته تا فیلم و گزیده‌هایی از متون و زندگی افراد مشهور مواردی هستند که مت هیگ در کتاب بیان کرده است.
لازم به ذکر است کتاب «آرامش» با نثری ساده و قابل درک نوشته شده است.
درباره کتاب «آرامش»
کتاب می‌کوشد تا خواننده‌اش را با زیبایی‌های اطراف و امید به زندگی آشنا کند. در حقیقت نویسنده با دستاوردهایی که در کتاب آورده سعی می‌کند به افراد کمک کند تا در افسردگی و مشکلات زندگی غرق نشوند. کتاب، 4 بخش دارد و در هر بخش با عناوینی کوتاه مانند: قدرت، سختی، ذهن و پنجره، پیتزا، جریان آب، اصالت، نان برشته، غم دلنشین، پاستا، گرما، شمع و... دسته‌بندی می‌شود. اما ترتیبی در دسته‌بندی‌ها وجود ندارد و خواننده می‌تواند قسمت مورد علاقه‌اش را مطالعه کند.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
ما همیشه بزرگ‌تر از دردی هستیم که حس می‌کنیم؛ همیشه. درد حاصل جمع نیست. وقتی می‌گویید «من درد دارم» هم «درد» هست و هم «من»، ولی «من» همیشه بزرگ‌تر از درد است؛ چراکه «من» بدون درد نیز همچنان وجود دارد، در حالی‌که درد فقط و فقط محصول همان «من» است و «من» به زندگی ادامه می‌دهد و پیش می‌رود تا حس‌های دیگر را هم تجربه کند.
من قبلا برای درک این مسئله با خودم کلنجار می‌رفتم. همیشه فکر می‌کردم «من» همان «درد» هستم. افسردگی را یک تجربه نمی‌دانستم، بلکه فکر می‌کردم افسردگی یعنی خودم؛ حتی زمانی که از لبۀ صخره‌ای در اسپانیا فاصله گرفتم؛ حتی زمانی که با هواپیما به خانۀ پدرم برگشتم و به عزیزانم گفتم که حالم خوب می‌شود. خودم را «افسرده» می‌نامیدم. به ندرت می‌گفتم «من افسردگی دارم» یا «در حال حاضر دچار افسردگی هستم» چون تصور می‌کردم افسردگی تمامیت من را تشکیل می‌دهد. فیلم من روی‌پرده پخش می‌شود. کابوس در خیابان هیگ ( با عرض معذرت). نمی‌دانستم که یک روز قرار است اشک‌ها و لبخندها و زندگی شگفت‌انگیز به نمایش درآید.
مشکل این بود که من همه‌چیز را فقط صفر و یک می‌دیدم. فکر می‌کردم آدم یا سالم است یا بیمار؛ یا عاقل است یا دیوانه. روزی که تشخیص دادند افسردگی دارم، احساس کردم مثل ناپلئون به سرزمین جدیدی تبعید شده‌ام و دیگر راه فراری برای بازگشت به دنیایی که می‌شناختم، وجود ندارد.
البته از یک نظر درست فکر می‌کردم. فکر می‌کردم آدم یا سالم است یا بیمار؛ یا عاقل است یا دیوانه. روزی که تشخیص دادند افسردگی دارم، احساس دنیایی که می‌شناختم، وجود ندارد.
البته از یک نظر درست فکر می‌کردم. واقعا هیچ‌وقت به دنیای قبلی برنگشتم؛ بلکه به جلو حرکت کردم.
درباره نویسنده کتاب «آرامش»
مت هیگ روزنامه‌نگار و نویسنده انگلیسی است. او سال 1975 در شفیلد به دنیا آمد. مت هیگ تحصیلاتش را در رشته‌ی زبان انگلیسی و تاریخ در دانشگاه هال گذراند. او تاکنون آثار داستانی و غیرداستانی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان نوشته است. مت هیگ در سن بیست‌وچهار سالگی دچار افسردگی شدیدی شد ولی پس از مدتی توانست آن را پشت سر بگذارد.
برخی از کتاب‌های مت هیگ به بیشتر از چهل زبان در دنیا ترجمه شده‌اند. او تاکنون جوایزی هم برای نوشتن کتاب‌هایش دریافت کرده است.
کتاب‌های او عبارت است از: انسان‌ها، نیمه‌شب، یادداشت‌هایی دربارۀ سیارۀ ناآرام و چگونه زمان را متوقف کنیم.
درباره ترجمه فارسی کتاب «آرامش»
کتاب «آرامش: روان‌شناسی اجتماعی» را مریم مفتاح‌زاده به فارسی برگردانده است. نشر چترنگ کتاب را برای علاقه‌مندان به خودیاری چاپ و منتشر کرده است. ترجمۀ دیگری از کتاب نیز با عنوان «آسایش» توسط مهشید شبانیان از نشر میلکان در بازار کتاب ایران موجود است.
رتبه کتاب «آرامش» در گودریدز: 4.2 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم