هل اول شابک: 9786220606222 376 صفحه 450 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 3000 صادق الحسینی علوم انسانی جامعه شناسی جامعه شناسی اقتصادی

2,158,000 ریال 2,600,000 ریال

ناشر: نشر نی

چاپ پنجم

کتاب «هُل اول» نوشتۀ صادق الحسینی
چگونه می‌توان حتی در یک وضعیت اقتصادی بحرانی و بی‌ثبات نیز پول درآورد، آن را نگه داشت و بر مبلغ آن افزود؟ کتاب «هُل اول: رازها و رمزهای خلق، حفظ و رشد ثروت در ایران» کتابی است که به این پرسش پاسخ می‌دهد و راهکارهای پول‌درآوردن و حفظ ثروت و افزودن بر آن را در شرایط تورم بالا و اقتصاد پر از نوسان آموزش می‌دهد.
صادق الحسینی در کتاب «هُل اول» بر آن است که الفبای اقتصاد را به مخاطبان ایرانی، در هر سطح و از هر قشر، بیاموزد و به کسانی که تخصصی در علم اقتصاد ندارند مهارت‌هایی را یاد بدهد که به‌کمک آن‌ها بتوانند بر تشویش‌های مالی خود در شرایط بی‌ثبات اقتصادی غلبه کنند و سرمایه‌گذاری‌هایی موفق و پُرسود در بازارهای ایران داشته باشند.
کتاب «هُل اول» یک کتاب آموزش اقتصاد به زبان ساده است که نه‌فقط برای طرح مباحث نظری حوزۀ اقتصاد که برای استفاده از علم اقتصاد در زندگی روزمره و موفقیت در زندگی مالی نوشته شده است.
در این کتاب آموزش داده می‌شود که چگونه زندگی مالی خودمان را، بدون تخریب زندگی مالی دیگران و بدون خطرِ افتادن به دام کلاهبرداران، بهبود بخشیم و در زندگی به رفاه و امنیت مالی دست یابیم و نگرانی‌های اقتصادی خود را در شرایطی که اقتصاد وضعیتی بحرانی را طی می‌کند برطرف کنیم.

مروری بر کتاب «هُل اول»
چنانکه صادق الحسینی خود در فصل نخست کتاب «هُل اول» توضیح می‌دهد، او این کتاب را براساس تشخیص یک کمبود در زندگی ایرانیان نوشته است. این کمبود، سواد مالی است. کتاب «هُل اول» برای برخوردار کردن ایرانیان از سواد مالی و توانا کردن آن‌ها به دستیابی به یک وضعیت مالی باثبات و مطمئن و پایان دادن به دلشوره‌های مالی و اقتصادی نوشته شده است.
عنوان کتاب «هُل اول»، چنانکه نویسنده در فصل اول این کتاب شرح داده است، از مثالی در زندگی روزمره و مربوط به یاددادن دوچرخه‌سواری به بچه‌ها گرفته شده است. نویسنده معتقد است همان‌طور که در آموزش دوچرخه‌سواری به بچه‌ها باید بدانیم هُل اول را، بعد از بازکردن چرخ‌های کمکی از دوچرخه، چه وقت بدهیم که مؤثر باشد و بچه ترسش بریزد و دوچرخه را روی دو چرخ براند، زندگی اقتصادی هم نیاز به یک هُل اول و به‌موقع دارد که روی روال درستی بیُفتد. کتاب «هُل اول» از دید نویسندۀ آن همین هُلِ به‌موقع است. صادق الحسینی در این کتاب بر آن است که الفبای علم اقتصاد و شیوۀ به‌کارگیری آن در متن زندگی روزمرۀ اقتصادی را به ما بیاموزد و اصول اولیه‌ای را که باید برای پول‌درآوردن و حفظ ثروت اندوخته و افزودن به آن بدانیم آموزش بدهد.
کتاب «هُل اول» به ما می‌آموزد که در بازارهای مختلف ایران چطور سرمایه‌گذاری کنیم، چگونه اموال خود را مدیریت کنیم، چگونه وارد کارهای تجاری شویم تا به موفقیت برسیم و خلاصه اینکه چگونه پولدار شویم یا اگر پولدار هستیم مراقب باشیم که با ندانم‌کاری ثروت خود را به‌باد ندهیم و برعکس، بر مبلغ آن بیفزاییم.
کتاب «هُل اول» آموزش پول‌درآوردن، حفظ پول و افزودن بر آن حتی در شرایطی است که اقتصاد سخت بحرانی و بی‌ثبات شده است. این کتاب ما را از رمز و رازهای اقتصاد ایران باخبر می‌کند و به ما می‌گوید که از شرایط اقتصادی بحرانی نترسیم چون اگر رمز و راز تولید ثروت و حفظ و افزایش آن را بیاموزیم و یاد بگیریم که در شرایط اقتصادی بی‌ثبات هم چطور گلیم خود را، بدون آسیب‌زدن به دیگران، از آب بکشیم دیگر بحران‌های اقتصادی تأثیری بر رَوَندِ زندگی مالی ما نخواهند داشت و می‌توانیم زندگی مالی و تجاری موفقی داشته باشیم.
کتاب «هُل اول» همچنین بر آن است که ما را گوش‌به‌زنگِ خطراتی کند که بر سرِ راه تحقق رؤیای ثروتمند شدن قرار دارند. این کتاب به ما یاد می‌دهد که در راه پول‌درآوردن به دام کلاهبردارانِ رؤیافروشی که در این راه به کمین ما نشسته‌اند نیفتیم و از راه‌های مطمئن و ایمن رؤیاهای مالی و اقتصادی خود را محقق کنیم.
کتاب «هُل اول» از نُه فصل و دو پیوست به نام‌های «مالیات بر عایدی سرمایه و اثر آن بر بازارها» و «ثروتینو: هر آنچه برای مدیریت ثروتتان می‌خواهید» تشکیل شده است.
فصل‌های نُه‌گانۀ کتاب «هُل اول» عبارتند از: «هُل اول»، «پول چیست؟»، «چرا باید آموزش ببینید؟»، «کجای هرم مالی زندگی هستید؟»، «کجا می‌خواهید بروید؟»، «چطور باید بروید؟ با چهارچرخ»، «چه سراب‌هایی در مسیر رسیدن به مقصد وجود دارد؟»، «رازهای اقتصاد ایران و رمزهای سرمایه‌گذاری در بازارهایش» و «دانستن این مطالب کافی نیست، ذهنتان را هم باید درست کنید».
کتاب «هُل اول: رازها و رمزهای خلق، حفظ و رشد ثروت در ایران» در نشر نی منتشر شده است.

دربارۀ صادق الحسینی، نویسندۀ کتاب «هُل اول»
سید محمدصادق الحسینی، متولد 1362، اقتصاددان، مؤلف و مترجم ایرانی است. او دارای لیسانس و فوق‌لیسانس اقتصاد از دانشگاه تهران و نیز تحصیلکردۀ روابط بین‌الملل و سیاستگذاری در دانشگاه سیراکیوز امریکاست.
از آثار تألیفی صادق الحسینی می‌توان به کتاب «اقتصاد ایران در تنگنای توسعه» (کارِ مشترک با حمید زمان‌زاده) و «چه‌ چیز به چه‌ کس می‌رسد؟ چرا؟ اقتصاد نوین جورسازی و طراحی بازار» (ترجمۀ مشترک با محسن رنجبر) اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down