کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات فرانسه | خواهران باربارن
خواهران باربارن شابک: 9786008066781 296 صفحه 233 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 خواهران باربارن اریک امانوئل اشمیت عاطفه حبیبی علوم انسانی ادبیات ادبیات فرانسه

406,000 ریال 580,000 ریال

ناشر: چترنگ

چاپ ششم

خواهران باربارن
چهار داستان از اریک امانوئل اشمیت درباره عواطف و احساسات پیچیده آدمی. اشمیت در مجموعه داستان «خواهران باربارن» به ژرفکاوی و ریشه‌یابی احساسات و عواطف نیک و بد انسان می‌پردازد. بخشش، ایثار، حسادت و انتقام از جمله موضوعاتی است که در این داستانها مورد تأمل و کندوکاو قرار گرفته‌اند. داستانهایی که در این مجموعه می‌خوانید عبارتند از: «خواهران باربارن»، «مادموازل باترفلای»، «انتقام با بخشش» و «یک هواپیما برایم بکش». اینک قسمتی از داستان «خواهران باربارن» از این مجموعه: «خواهران باربارن از چشم‌های نیلی گرفته تا خطوط انگشتان پا، بی‌نهایت شبیه هم بودند و مایه غرور و شادی پدر و مادرشان شدند. به‌ دنیا آوردن یک بچه واقعاً شگفت‌انگیز بود، چه برسد به دو تا، دو تا بچه کاملاً شبیه هم معجزه بود!
"چقدر عجیب است!"
بزرگ‌ترها که حسابی شگفت‌زده شده بودند دیگر نه به متولد شدن وحشتناک دختر دوم فکر می‌کردند و نه به جیغ غضب‌آلودی که کشیده بود، انگار بچه از بزرگ‌ترها ناراحت بود که چرا نه متوجهش بودند و نه منتظرش.
"اسمشان را چه می‌گذارید؟"
باربارن‌ها اسم دختری را که نیم ساعت بزرگ‌تر بود همان‌طور که از قبل تصمیم گرفته بودند، گذاشتند لی‌لی. برای دختر کوچک‌تری که آمدنش غیرمنتظره بود، چند لحظه فکر کردند. نهایتاً اسم موییزت را انتخاب کردند، چون دوست داشتند اگر صاحب پسری شدند، اسمش را بگذارند موییز.
لی‌لی و موییزت... آن‌هایی که از انتخاب دو اسم متفاوت تعجب کرده بودند، بیهوده نگران نبودند. اسم اولی خیلی خوش‌آهنگ و اسم دومی خیلی عجیب بود. اسمی از روی ناچاری، اسمی که سرنوشت بد صاحبش را پیش‌بینی می‌کرد...»
«خواهران باربارن» با ترجمه عاطفه حبیبی در نشر چترنگ منتشر شده است.
درباره نویسنده: اریک امانوئل اشمیت (- 1960)، نمایشنامه‌نویس، داستان‌نویس و فیلمساز فرانسوی – بلژیکی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم