کتاب | هنر | هنر | عکاسی | نقد عکس: درآمدی بر درک تصویر
نقد عکس: درآمدی بر درک تصویر شابک: 9789643054625 300 صفحه 452 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 عکس: درآمدی تصویر تری برت اسماعیل عباسی هنر هنر عکاسی

736,210 ریال 887,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ سی و یکم

نقد عکس: درآمدی بر درک تصویر
چگونه می‌توان یک عکس را نقد کرد؟ چه عواملی می‌تواند بر شیوة درک منتقد از یک عکس و شیوة نقد و تفسیر او مؤثر باشد؟ آیا هر عکس تنها واجد یک معناست؟ آیا معنای هر عکس تنها همان معنایی است که عکاس مد نظر داشته است؟ چه معیارها و مبانی نظری‌ای برای نقد عکس وجود دارد؟ منتقد برای تفسیر و نقد یک عکس باید به چه ابزار و داده‌هایی مجهز باشد؟ اینها از جمله موضوعاتی است که تری بَرِت در کتاب نقد عکس: درآمدی بر درک تصویر به آنها پرداخته است. بَرِت در این کتاب ضمن ارجاع به نمونه‌هایی از عکس‌های مختلف که در کتاب چاپ شده، توضیح می‌دهد که چگونه و طی چه مراحل و با چه ساز و کاری می‌توان به درک یک عکس و نقد و توصیف و تفسیر آن پرداخت و چه معیارها و مبانی و رویکردهای نظری‌ای برای نقد عکس وجود دارد. نقد عکس کتابی است که در آن مباحث نظری و نقد عملی در کنار هم مطرح می‌شود. این کتاب نه فقط دانشجویان عکاسی، بلکه هرکس را که به عکس و عکاسی علاقه‌مند است به کار می‌آید.
کتاب شامل هشت فصل است با عنوانهای: «دربارة نقد هنر»، «توصیف عکس»، «تفسیر عکس»، «انواع عکس»، «عکسها و زمینه‌ها»، «ارزیابی عکس»، «نظریه: آیا عکاسی هنر است؟» و «نوشتن و سخن گفتن دربارة عکس».
مرتبط با مباحث مطرح‌شده، عکسهایی هم در کتاب آمده است.
کتاب نقد عکس: درآمدی بر درک تصویر با ترجمۀ اسماعیل عباسی و کاوه میرعباسی و مقدمۀ اسماعیل عباسی در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: تری بَرِت (- 1945)، منتقد هنری آمریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده