کتاب | هنر | هنر | عکاسی | تماشای رنج دیگران
تماشای رنج دیگران شابک: 9786002293565 134 صفحه 151 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 تماشای دیگران سوزان سانتاگ زهرا درویشیان هنر هنر عکاسی

935,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ دهم

تماشای رنج دیگران
عکسها چگونه درد و رنج و آسیب‌های ناشی از خشونت و جنگ را بازتاب می‌دهند و چقدر از واقعیت مهیب و هولناک جنگ و خشونت را می‌توانند به کسانی که خود مستقیم در معرض خشونت و جنگ نیستند منتقل کنند؟ آیا در حالی که خود از فاجعه فرسنگ‌ها دور هستیم می‌توانیم با تماشای تصاویری از فاجعه همان درد و رنجی را احساس کنیم که آنها که در مرکز فاجعه و قربانی آن‌اند احساس می‌کنند؟ این پرسشی است که سوزان سانتاگ در کتاب «تماشای رنج دیگران» پیش می‌کشد. «تماشای رنج دیگران» کتابی است علیه جنگ و خشونت. سانتاگ در این کتاب به واسطه عکسهای جنگ از دهشت آن سخن می‌گوید و البته این واقعیت را نیز از نظر دور ندارد که عکسهای جنگ می‌توانند به نفع جنگ‌طلبان و قدرتهای خواهان جنگ‌افروزی و خشونت نیز عمل کنند. سانتاگ نه به عنوان یک تماشاگر بیرون گود که پس از تماشای تصویری از خشونت و جنگ صرفاً سری به افسوس تکان می‌دهد، بلکه به عنوان یک فعال سیاسی و اجتماعی حساس به حقوق انسانها جنگ و خشونت را نقد و محکوم می‌کند و در پی آن است که جنگ و خشونت برای همیشه پایان یابد. در این کتاب همچنین از خلال نقد تند و تیز جنگ روایتی از تاریخ عکاسی جنگ نیز به دست داده شده است.
«تماشای رنج دیگران» با ترجمه و مقدمه زهرا درویشیان در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: سوزان سانتاگ (2004 – 1933)، جستارنویس، فیلسوف، نظریه پرداز و منتقد ادبی و هنری، داستان نویس، فیلمساز و فعال سیاسی امریکایی.
رتبه گودریدز: 4/05 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down