کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | جامعه شناسی کاربردی | دانشگاه و انقلاب
دانشگاه و انقلاب شابک: 9789643340773 216 صفحه 300 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 5000 دانشگاه انقلاب صادق زیباکلام علوم انسانی جامعه شناسی جامعه شناسی کاربردی

176,000 ریال 220,000 ریال

ناشر: روزنه

چاپ یکم

دانشگاه و انقلاب
وقتی از تأثیر انقلاب اسلامی بر دانشگاه‌‌های ایران سخن به میان می‌آید یکی از اولین موضوعاتی که مطرح می‌شود انقلاب فرهنگی است؛ رویدادی که به موجب آن دانشگاه‌ها برای مدتی تعطیل شدند تا با رویکردی منطبق با رویکرد نظام تازه‌استقراریافته فعالیت خود را از سر گیرند. انقلاب فرهنگی چه دستاوردی داشت و چه تأثیری بر دانشگاه‌های ایران گذاشت؟
این موضوعی است که صادق زیباکلام بخش عمده‌ای از کتاب دانشگاه و انقلاب را به آن اختصاص داده و پیرامون آن بحث کرده است. زیباکلام در این کتاب با رویکرد و نگاهی انتقادی به سیستم دانشگاهی ایران بعد از انقلاب پرداخته است.
او در بخشی از این کتاب تاریخچه‌ای از انقلاب فرهنگی و چگونگی وقوع آن و سرانجامِ این رویداد به دست داده است.
کتاب مسائل و کاستی‌های مختلف سیستم دانشگاهی ایران در سالهای بعد از انقلاب را مورد بررسی قرار می‌دهد، از جمله این مسئله را که چرا در دانشگاه‌های ایران تحقیق و کاوش‌های علمی چندان جدی گرفته نمی‌شود.
زیباکلام در کنار بحث از کاستی‌ها و عیب و ایرادهای سیستم دانشگاهی ایران در دوره بعد از انقلاب از دستاوردهای دانشگاه در این دوره هم سخن گفته است. به اعتقاد او یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه‌ها در ایرانِ بعد از انقلاب این است که در این دوره ورود به دانشگاه و تحصیلات دانشگاهی افزایشی چشمگیر داشته است.
کتاب دانشگاه و انقلاب در نشر روزنه منتشر شده است.
درباره نویسنده: صادق زیباکلام (- 1327)، نویسنده و پژوهشگر تاریخ و علوم سیاسی و استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران.
رتبه گودریدز: 58/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down