کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | اخلاق خدایان
اخلاق خدایان شابک: 9789647134231 210 صفحه 234 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1500 اخلاق خدایان عبد الکریم سروش علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

1,530,000 ریال 1,800,000 ریال

ناشر: طرح نو

چاپ نهم

اخلاق خدایان
اخلاق، ایمان، فضیلت، عدالت، قانون، حکومت و سیاست؛ اینها دغدغه‌ها و موضوعاتی است که بشر از دیرباز به آنها می‌اندیشیده و همچنان نیز می‌اندیشد. عبدالکریم سروش در مقالات کتاب اخلاق خدایان به همین موضوعات پرداخته است.
اخلاق خدایان مجموعه مقالاتی است که پیش از گرد آمدن در این کتاب در مجله کیان چاپ شده بودند. کتاب شامل هشت مقاله است با عنوان‌های اخلاق خدایان: اخلاق برتر وجود ندارد، معیشت و فضیلت، آزادی چون روش، رهایی از یقین و یقین به رهایی، ایمان و امید، اصناف دین‌ورزی، ذهنیت مشوش و هویت مشوش و نسبت عدالت و قانون.
چنانکه نویسنده خود در مقدمه کتاب اشاره کرده است عامل پیوند مقالات این کتاب سه مفهوم عدل، ایمان و آزادی است. سروش همچنین توضیح می‌دهد که مفهوم محوری کتاب عدالت است، به این دلیل که عدالت با هر دو مفهومِ دیگرِ پیوند دهنده مقالاتِ کتاب یعنی ایمان و آزادی نسبت دارد.
تئوری زائد بودن عدالت، تفکیک فضایل اخلاقی به دو دسته خادم و مخدوم، نسبت آزادی با دین و تفاوت میان ایمان جبری، علی، تقلیدی، آیینی و مناسکی با ایمان اختیاری، تحقیقی و فردی از جمله موضوعاتی است که در کتاب اخلاق خدایان به آنها پرداخته شده است.
کتاب علاوه بر هشت مقاله‌ای که اشاره شد شامل پرسش و پاسخ‌هایی است مرتبط با این هشت مقاله. این پرسش و پاسخ‌ها در پایان کتاب آمده‌اند.
اخلاق خدایان را انتشارات طرح نو منتشر کرده است.
درباره نویسنده: عبدالکریم سروش (-1324)، نویسنده، فیلسوف، پژوهش‌گر دینی، نظریه‌پرداز، شاعر و مترجم ایرانی.
رتبه گودریدز: 64/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down