کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | قصه ها از کجا می آیند: از فیلمنامه نویسی و زندگی
قصه ها از کجا می آیند: از فیلمنامه نویسی و زندگی شابک: 9786009801992 160 صفحه 159 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 آیند: فیلمنامه نویسی زندگی اصغر عبدالهی هنر هنر سینما و تئاتر

686,000 ریال 980,000 ریال

ناشر: اطراف

چاپ هفتم

قصه‌ها از کجا می‌آیند
یک فیلمنامه‌نویس چطور موضوعی برای نوشتن پیدا می‌کند؟ داستان‌اش را چگونه می‌سازد و چطور و چقدر با آن کلنجار می‌رود تا فیلمنامه‌اش سر و شکل بگیرد و به سرانجام برساند؟ در مسیر نوشتن از چه داشته‌ها و یافته‌ها و اندوخته‌هایی در زندگی‌اش کمک می‌گیرد و تجربه‌های مختلفی که در زندگی داشته چگونه در حین نوشتن به کمک‌اش می‌آیند؟ هر کدام از عناصر یک فیلمنامه چگونه شکل می‌گیرند و ساخته و پرداخته می‌شوند و چه چیزهایی در زندگی به یاری کسی می‌آیند که فیلمنامه می‌نویسد؟
در کتاب قصه‌ها از کجا می‌آیند: از فیلمنامه‌نویسی و زندگی به پرسش‌هایی از این دست پاسخ داده شده است. اصغر عبداللهی در جستارهای این کتاب به زبانی شیرین و با بهره‌گیری از جذابیت‌های نقل و قصه‌گویی و با روایت خاطراتی از کلنجار رفتن‌‌های خودش با فیلمنامه‌هایی که می‌نوشته عناصر فیملنامه و چگونگی پروراندن این عناصر را توضیح داده است. او تجربه‌ها و لحظات نوشتن خودش را با خواننده این جستارها در میان گذاشته و نقشه راهی به دست داده برای آنها که می‌خواهند فیلمنامه بنویسند.
قصه‌ها از کجا می‌آیند شامل دوازده جُستار است به ضمیمه فیلمنامه‌ای از اصغر عبداللهی با عنوان شلیک به کلاغ‌ها.
ایده، طرح، تعلیق، دیالوگ، اقتباس، شخصیت، ژانر، منظر روایت، فضاسازی، شرح صحنه، نقش فرعی و پایان‌بندی موضوعاتی هستند که در جستارهای این کتاب به آنها پرداخته شده است.
قصه‌ها از کجا می‌آیند در نشر اطراف منتشر شده است. این کتاب اولین کتاب از مجموعه‌ای به نام «تجربه‌ی نوشتن» است.
درباره نویسنده: اصغر عبداللهی(-1334)، داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایرانی.
رتبه گودریدز: 3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down