کتاب | علوم انسانی | اقتصاد | نظریه | بحران بی پایان
بحران بی پایان شابک: 9786006977058 320 صفحه 300 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 220 بحران پایان جان بلامی فاستر رابرت دابلیو. مک چسنی خسرو کلانتری علوم انسانی اقتصاد نظریه

450,000 ریال 600,000 ریال

ناشر: مهرویستا

چاپ سوم

بحران بی‌پایان
مجموعه مقالاتی دربارة بحران اقتصادی جهان در بین سالهای 2007 تا 2009 و تحلیل ریشه‌های این بحران با رویکردی تاریخی. جان بلامی فاستر و رابرت مک‌چسنی در کتاب بحران بی‌پایان با نگاهی انتقادی به بحث دربارة چگونگی تکامل سرمایه‌داری جهانی و شکل‌گیری و گسترش سرمایه‌داری مالی – انحصاری در برابر سرمایه‌داری مولد و تأثیر آن بر بحران اقتصادی جهان در سالهای 2007 تا 2009 پرداخته‌اند؛ بحرانی که در سال 2007 در آمریکا آغاز شد و سراسر جهان را در بر گرفت. در این کتاب شکل‌های مختلف سرمایه‌داری جهانی، از سرمایه‌داری پیشرفته تا سرمایه‌داری دولتی در چین، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و با رویکردی انتقادی به مقولۀ اقتصاد نولیبرالی پرداخته شده است. نویسندگان در ریشه‌یابی بحران اقتصادی جهان رویکرد تحلیل تاریخی را اتخاذ کرده‌اند و در مقدمۀ کتاب نیز بر ضرورت چنین رویکردی تأکید شده و فقدان رویکرد تاریخی در تحلیل‌های اقتصاددانان نوکلاسیک مورد انتقاد قرار گرفته است.
کتاب شامل یک مقدمه و شش فصل است با عنوانهای: «سرمایه‌ی مالی – انحصاری و بحران»، «مالی‌گرایی انباشت»، «انحصار و رقابت در قرن بیست‌ویکم»، «بین‌المللی‌شدنِ سرمایه‌ی انحصاری»، «ارتش جهانی ذخیره‌ی کار و امپریالیسم نو» و «رکود بزرگ و چین».
هر یک از فصل‌های شش‌گانۀ این کتاب، پیش‌تر، از اکتبر 2009 تا فوریۀ 2012، به صورت مقاله‌هایی جداگانه، در مجلۀ مانتلی ریویو، به سردبیری جان بلامی فاستر، چاپ شده بوده‌اند.
کتاب بحران بی‌پایان با عنوان فرعی چگونه سرمایه‌ی مالی – انحصاری جهان را از امریکا تا چین به رکود و آشوب می‌کشاند با ترجمه و مقدمۀ خسرو کلانتری در انتشارات مهرویستا منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده