کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | عمومی | دیگر دوستی موثر
دیگر دوستی موثر شابک: 9786220602453 247 صفحه 280 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1650 دیگر دوستی موثر پیتر سینگر آرمین نیاکان علوم انسانی روانشناسی عمومی

996,000 ریال 1,200,000 ریال

ناشر: نشر نی

چاپ هفتم

دیگردوستی مؤثر: رساندن بیشترین خیر چگونه فهم ما را از زندگی اخلاقی تغییر می‌دهد
آیا واقعاً می‌شود دنیا را تغییر داد؟ طرفداران ایده و جنبش «دیگردوستی مؤثر» معتقدند که می‌شود. پیتر سینگر در کتاب «دیگردوستی مؤثر: رساندن بیشترین خیر چگونه فهم ما را از زندگی اخلاقی تغییر می‌دهد» از چند و چون ایده و جنبش «دیگردوستی مؤثر» و اهداف و شیوه عمل و تأثیرات آن سخن می‌گوید. به اعتقاد سینگر با دیگردوستی مؤثر اگر هم نتوانیم دنیا را در حدی که مطلوب‌مان است تغییر دهیم، اما می‌توانیم با کاهش دادن رنج، زندگی بهتری را برای خود و دنیا رقم بزنیم. «دیگردوستی مؤثر» همچنین به ما می‌گوید که خیر با خیر برابر نیست و دنیا را نه با احساسات محض، بلکه با هدایت سنجشگرانه احساسات به سمت خیرِ مهمتر می‌توان تغییر داد. بر اساس این ایده خیری که جان دیگران را نجات دهد و از فقر و رنج بکاهد بر خیری که تنها آرزوی کسی یا کسانی را برآورده کند اولویت دارد. «دیگردوستی مؤثر» همچنین خیر را نه فقط برای آدمیان، بلکه برای حیوانات و محیط زیست نیز می‌خواهد. در این کتاب می‌بینیم که طرفداران «دیگردوستی مؤثر» ثروت را نفی نمی‌کنند، بلکه سعی می‌کنند پول بیشتر درآورند تا بتوانند خیر بیشتر و مؤثرتری به دنیا برسانند.
«دیگردوستی مؤثر: رساندن بیشترین خیر چگونه فهم ما را از زندگی اخلاقی تغییر می‌دهد» با ترجمه و مقدمه آرمین نیاکان، مقدمه‌ای از پیتر سینگر برای ترجمه فارسی کتاب و نیز مقدمه‌هایی از مصطفی ملکیان و محمدرضا جلائی‌پور در نشر نی منتشر شده است.
درباره نویسنده: پیتر سینگر (- 1946)، فیلسوف اخلاق اهل استرالیا.

ادامه keyboard_arrow_down