کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکای لاتین | آگراندیسمان و چند داستان دیگر
آگراندیسمان و چند داستان دیگر شابک: 9786003626935 316 صفحه 296 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 آگراندیسمان داستان دیگر خولیو کرتاثار امید نیک فرجام علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکای لاتین

1,147,500 ریال 1,350,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ پنجم

آگراندیسمان و چند داستان دیگر
مجموعه‌ای از بهترین داستانهای کوتاه خولیو کُرتاثار. در کتاب آگراندیسمان و چند داستان دیگر با نمونه‌هایی از آثار یکی از بهترین داستان‌نویسان عصر طلایی ادبیات آمریکای لاتین آشنا می‌شویم. در داستانهای این مجموعه واقعیت روزمره و رمز و راز و وهم و خیال و امور فراواقعی به هم آمیخته شده‌اند. کتاب از چهارده داستان تشکیل شده که عبارتند از: «اَکسولوتی»، «خانه‌ی تسخیرشده»، «بت جزایر سیکلاد»، «نامه به خانمی جوان در پاریس»، «گُل زرد»، «امتداد پارک»، «رو به آسمان شبانگاه»، «حیوان‌نامه»، «دروازه‌های بهشت»، «آگراندیسمان»، «پایان بازی»، «در خدمت شما»، «جوینده» و«حربه‌های پنهان». داستان «آگراندیسمان» در این مجموعه همان داستانی است که مایکل آنجلو آنتونیونی فیلم مشهور آگراندیسمان را بر اساس آن ساخته است. اینک سطرهایی از داستان اَکسولوتی از این کتاب: «آن بیرون صورتم بار دیگر به شیشه نزدیک شد، دهانم را دیدم، لب‌هایم در تلاش برای درک اَکسولوتی‌ها به‌ هم فشرده شده بود. من اَکسولوتی بودم و حالا در یک آن فهمیدم که هیچ درکی ممکن نیست. او بیرون آکواریوم بود، تفکرش هم تفکری بود خارج از محفظه. من در عین بازشناسی او و خودِ او بودن اَکسولوتی بودم و در دنیای خود. ترس آغاز شد – همان لحظه آن را دریافتم – ترس از محبوس دانستن خود در جسم یک اَکسولوتی، ترس از دگردیسی یافتن به اَکسولوتی در حالی که ذهن انسانی‌ام سالم و دست‌نخورده باقی مانده بود، زنده‌به‌گور در جسم اَکسولوتی...»
آگراندیسمان و چند داستان دیگر با ترجمه امید نیک‌فرجام در نشر چشمه منتشر شده است. در پایان کتاب گفت‌وگویی با خولیو کُرتاثار آمده است.
درباره نویسنده: خولیو کُرتاثار (1984 – 1914)، داستان‌نویس، شاعر، مترجم، مقاله‌نویس و نمایشنامه‌نویس آرژانتینی.
رتبه گودریدز: 4/22 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم