کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | هگل و پدیدار شناسی روح
هگل و پدیدار شناسی روح 368 صفحه 416 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 990 پدیدار شناسی رابرت استرن محمد مهدی اردبیلی سید محمد جواد سیدی علوم انسانی فلسفه غرب

357,000 ریال 420,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ چهارم

هگل و پدیدار شناسی روح
کتاب «هگل و پدیدارشناسی روح» یکی از آثار مهم فلسفی در تاریخ به شمار می‌رود. اثر به روش دیالکتیک «هگل» اشاره دارد. همچنین اثر برای اولین بار از نسخه پخته و کامل شدة چگونگی به کارگیری روش دیالکتیکی این فیلسوف رونمایی می‌کند. در بخش اول کتاب، پدیدارشناسی در زندگی هگل با روش دیالکتیکی مورد نظر و بررسی قرارگرفته است. سپس در هر یک از بخش‌های بعدی، پدیدارشناسی از آگاهی تا دانش مطلق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است که برای پژوهشگران و علاقه‌مندان فلسفه هگل سودمند و مناسب است. همانگونه که می‌دانیم؛ تاریخ‌گرایی و ایده‌آلیسم هگل تحول عظیمی در فلسفه اروپا به وجود آورد و پایه و اساس مارکسیسم و فلسفه‌ قاره‌ای شد.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«صرفا مسئله یافتن بافت تاریخی مناسب نیست که طبقه بندی هگل را به معنای دقیق کلمه با دشواری روبه رو می سازد، بلکه علاوه بر سبک و بافت تاریخی هگل، عامل سومی نیز وجود دارد که همانا سرشت خود تفکر هگل و خصلت دیالکتیکی آن است. این امر همان گونه که خواهیم دید، ویژگی محوری رویکرد فلسفی هگل محسوب می‌شود که وی در بسیاری از مباحث در پی حل مسئله با جانبداری از یک سو یا سوی دیگر نیست، بلکه در تلاش است تا مسئله را با اثبات کاذب بودن ثنویت موجود در آن، از نو طرح کند و به این وسیله ادغام عناصر هر دو موضع مخالف را ممکن سازد...»کتاب فلسفی «هگل و پدیدار شناسی روح» توسط «محمد مهدی اردبیلی» و «سید محمد جواد سیدی» به فارسی ترجمه شده است.
درباره نویسنده: رابرت استرن ( 1962 ) فیلسوف بریتانیایی، صاحب اثر «وحدت اشیاء: هگل، کانت و ساختار ابژه»
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده