کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | وحدت اشیا: هگل، کانت و ساختار ابژه
وحدت اشیا: هگل، کانت و ساختار ابژه شابک: 9786002784254 240 صفحه 223 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 وحدت اشیا: هگل، کانت ساختار ابژه رابرت استرن محمد مهدی اردبیلی مهدی محمدی اصل علوم انسانی فلسفه غرب

1,785,000 ریال 2,100,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ سوم

وحدت اشیا هگل، کانت و ساختار ابژه
Hegel, Kant and the Structure of the Object
در بعضی موارد مانند مفهوم ابژه نظریات کانت و هگل با یکدیگر متفاوت‌ است. نویسنده علاوه بر بررسی تفاوت رویكرد این دو متفکر در خصوص مفهوم ابژه، تمایزات ایدئالیسم،كانت و هگل را در کتاب توضیح می‌دهد.
رابرت استرن کتاب. را در 5 فصل نوشته است. اثر، با محوریت و دغدغه مفهوم ابژه پیش می‌رود و از سه اثر «هگل» که مرتبط با ابژه هستند توضیحاتی کوتاه و مختصر ارائه می‌کند. در بخش اول نویسنده به شرح و بسط تحلیلی ـ تاریخی ایده اصلی کتاب که همانا نقد عقل محض با تمركز بر انقلاب كپرنیكی و آموزه «تركیب» است، می‌پردازد. سپس در فصل دوم برخی از نقدهای «هگل» به فلسفه «كانت» را مورد بررسی قرار می‌دهد. دو بخش سوم و چهارم به پاسخ‌های ایجابی جایگزین «هگل» به نقدهایی در آثارش اختصاص دارد. پس از بررسی و توضیحات در فصول گذشته «رابرت استرن» در فصل پایانی به جمع‌بندی مسائل مطرح شده می‌پردازد و پایان کتاب را به حل و فصل مسئله وحدت و كثرت در روح مطلق هگلی اختصاص داده است. قابل ذکر است: نویسنده در پیشگفتار ادعا می‌کند، علیرغم حجم اندک، طرحی کلی از رویکرد کل گرایانه هگل به ابژه و جهان ترسیم می‌کند که می‌توان در پرتو آن کل فلسفة «هگل» را باز تفسیر کرد.

«رابرت استرن» در پیشگفتار می‌نویسد:
«این تفسیر در اصل محصول نگاه تفصیلی به آخرین فصل منطق هگل است، که شامل شرح وی از مقولات کلی,جزئی و فردی است. نشان خواهم داد که در آنجا درمی‌یابیم هگل شرحی از امر فردی به مثابة تمثل یک جوهر کلی به دست میدهد، که نمی‌توان آن را به کثرتی از اوصاف، ویژگیهای حسی، یا تصورات بسیط تقلیل داد...» کتاب «وحدت اشیا هگل، کانت و ساختار ابژه» توسط «محمد مهدی اردبیلی» و «مهدی محمدی اصل» به فارسی ترجمه شده است.

درباره نویسنده: رابرت استرن ( 1962 ) فیلسوف بریتانیایی
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده