کتاب | علوم انسانی | دین | تفاسیر | از مجموعه هفت گناه کبیره: شکمبارگی
از مجموعه هفت گناه کبیره: شکمبارگی شابک: 9786002782571 128 صفحه 122 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 800 مجموعه گناه کبیره: شکمبارگی فرانسین پروز نسترن ظهیری علوم انسانی دین تفاسیر

119,000 ریال 140,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ دوم

شکمبارگی: هفت گناه کبیره
Gluttony
عنوان چهارمین کتاب از مجموعه هفت گناه کبیره «شکمبارگی» است. کتاب به علاقه ما درباره چشیدن غذاهای جدید در بهترین و گرانقیمت‌ترین رستوران‌ها می‌پردازد. اما نکته قابل توجه، وسواس و ترس از چاق شدن را متناقض با این عمل می‌داند. «فرانسیس پروز» در نوشتن کتاب، از ساختار جالب متافیزیک بهره گرفته و میل و مزه غذاها را بدین وسیله به خواننده می‌رساند. در نتیجه مخاطب که، همواره از شکمبارگی زندگی آمریکایی متعادل تصویری مرسوم داشت؛ متوجه نامتعادل بودن و نوعی گناه کبیره داشتن شخصی، می‌شود.
هفت گناه کبیره در سنت مسیحی (غرور، طمع، بی‌بندوباری، حسد، شکمبارگی، غضب و تن‌پروری) است. البته این فهرست تعدیل شده همان هشت عمل شیطانی (تکبر، حرص و آز، بی‌بندوباری، خودستایی، شکمبارگی، غضب، غم و یأس) است که راهبی یونانی به نام «اِواگریوس پونتیکوس» (Evagrius Ponticus) به دست داده بود. فهرستی که «پاپ گرگوری» در قرن شانزدهم تن‌پروری را جایگزین غم و یأس کرد و آن را به هفت گناه مهلک یا کبیره معرفی کرد.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«قدیم‌الایام موضوع شکمبارگی گاهی بهانه‌ای است برای توصیف و تحسین کیفیت و خوشمزگی غذاهایی که شکمبارگان می‌خورند. سال‌ها پیش، در ایستگاه قطار کنار دو زن جذاب درشت هیکل نشسته بودم که سرشان گرم بحثی داغ در مورد مشکلات و سختی‌های رژیم غذایی بود، چیزی نگذشت که شصتم خبردار شد این بحث دستاویزی است برای توصیف پرشور و شعف لذت‌های چاق شدن که مجبور بودند از آن اجتناب کنند...» «نسترن ظهیری» کتاب «شکمبارگی: هفت گناه کبیره» را به فارسی ترجمه کرده است.

درباره نویسنده: فرانسیس گری پروز
رتبه گودریدز: 3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down