کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | متعلقات و ملحقات
متعلقات و ملحقات شابک: 9789642132478 586 صفحه 695 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 900 متعلقات ملحقات آرتوز شوپنهاور رضا ولی یاری علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

2,365,500 ریال 2,850,000 ریال

ناشر: مرکز

چاپ ششم

متعلقات و ملحقات: مجموعه مقالات شوپنهاور
کتابی که شوپنهاور با آن مشهور شد. متعلقات و ملحقات شامل ترجمۀ گزیده‌ای از مقالات آرتور شوپنهاور است که البته بخش عمدة مقالات او را که در زبان اصلی در دو جلد و با همین عنوان منتشر شده است شامل می‌شود. بنا به توضیح مترجم در ترجمۀ فارسی این کتاب، اغلب آن مقالاتی که در این ترجمه نیامده‌اند، مقالاتی هستند که قبلاً در دو مجموعۀ دیگر گردآوری و به فارسی ترجمه شده‌اند. متعلقات و ملحقات شامل مقالاتی است، هم دربارة فلسفه و مباحث و موضوعات و مفاهیم فلسفی و تاریخ فلسفه و فلاسفه‌ای چون سقراط و افلاطون و ارسطو و... و هم در باب موضوعات دیگری نظیر سیاست و اخلاق و زبان و زیبایی‌شناسی و ...، که شوپنهاور آنها را به طرزی که مخاطب عادی را نیز می‌تواند به خود جذب کند بیان کرده است، نه در قالب مباحثی خشک و انتزاعی.
«پاره‌گفتارهایی در باب تاریخ فلسفه»، «در باب فلسفه در دانشگاه‌ها»، «در باب فلسفه و روش آن»، «در باب منطق و دیالکتیک»، «چند کلمه در باب وحدت وجود»، «در باب اخلاق»، «در باب حقوق و سیاست»، «ملاحظاتی در باب ادبیات سانسکریت»، «ملاحظات باستان‌شناختی»، «ملاحظات اسطوره‌شناختی»، «در باب متافیزیک امر زیبا و زیباشناسی»، «در باب قضاوت، نقد، تحسین و شهرت» و «در باب زبان و کلمات» از جمله مقالاتی هستند که در این کتاب می‌خوانید.
کتاب متعلقات و ملحقات: مجموعه مقالات شوپنهاور با ترجمه و مقدمۀ رضا ولی‌یاری در نشر مرکز منتشر شده است.
دربارة نویسنده: آرتور شوپنهاور (1860 – 1788)، فیلسوف آلمانی.
رتبۀ گودریدز: 16/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down