کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | گتسبی بزرگ
گتسبی بزرگ شابک: 9789644481451 288 صفحه 333 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1650 گتسبی بزرگ غلطططططططططططططططططططططططط کریم امامی علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

1,800,000 ریال 2,250,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ دوازدهم

گتسبی بزرگ
داستانی از عشق، پول، حسرت، حسد، قدرت و جنایت. اسکات فیتس ‌‌جرالد در رمان گتسبی بزرگ مجموعه‌ای از مضامین معروف و قدیمی ادبیات را که انسان از کهن‌ترین روزگاران با آنها درگیر بوده است گرد آورده و با قرار دادن آنها در پس‌زمینه‌ای از آمریکای روزگار خود و نگاهی نقادانه به آمریکا و زندگی آمریکاییِ مبتنی بر الگوهای سرمایه‌داری، از این مجموعه رمانی ماندگار خلق کرده است. رمان داستان مردی آمریکایی است با ثروتی هنگفت که مهمانی‌های باشکوه و پر از ریخت‌و‌پاشِ او معروف است. اما دلیل این مهمانی‌ها چیست؟ این موضوعی است که به تدریج آشکار می‌شود و حوادث بعدی داستان به دنبال آن رقم می‌خورد.
گتسبی بزرگ از مطرح‌ترین رمانهای قرن بیستم است و بر اساس آن فیلم هم ساخته شده است. ترجمه کریم امامی از این رمان، با مقدمه‌ای از مترجم، در انتشارات نیلوفر منتشر شده است. این ترجمه حاوی بخش ضمیمه‌ای هم هست با عنوان «درباره اسکات فیتس ‌جرالد و گتسبی بزرگ». از جمله مطالبِ این بخش می‌توان به نامه‌هایی که شخصیت‌های ادبی مثل تی. اس. الیوت، گرترود استاین و ... به فیتس ‌جرالد نوشته و در آن از گتسبی بزرگ حرف زده‌اند و نیز نامه‌هایی از فیتس ‌جرالد به افراد مختلف، که در آنها از گتسبی بزرگ سخنی رفته است، اشاره کرد. در این بخش همچنین نامه‌ای از کریم امامی به دوستش، عزیز هندوخان، آمده که امامی در آن از گتسبی بزرگ و ترجمه آن نوشته است. از دیگر مطالب این بخش می‌توان به نقدی از کنت تاینان بر رمان گتسبی بزرگ اشاره کرد.
درباره نویسنده: اسکات فیتس ‌جرالد (1940 – 1896)، داستان‌نویس، مقاله‌نویس و فیلمنامه‌نویس آمریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم