کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | عمومی | فروپاشی
فروپاشی شابک: 9786007439029 656 صفحه 806 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 فروپاشی جرد دایموند فریدون مجلسی علوم انسانی جامعه شناسی عمومی

3,400,000 ریال 4,000,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ هشتم

فروپاشی
تحقیقی پیرامون دلایل فروپاشی جوامع با نگاهی به نمونه‌هایی از جوامع و قبایل و تمدن‌های کهن و امروزی که یا نابود شده‌اند یا بر خطر نابودی فائق آمده‌اند و یا در معرض نابودی قرار دارند. جَرِد دایموند در کتاب فروپاشی: چگونه جوامع راه فنا یا بقا را برمی‌گزینند نمونه‌هایش را از دوره‌های مختلف تاریخی برگزیده و این نمونه‌ها را با هم مقایسه کرده است. تمدن مایاها، مونتانا، گرینلند، ایسلند، دومینیکن و هائیتی از جمله نمونه‌هایی هستند که دایموند در کتاب فروپاشی به آنها پرداخته است. او در این کتاب پنج عامل اصلی را مسبب فروپاشی جوامع می‌داند که عبارتند از: مسائل زیست‌محیطی و مرگ زیست‌بوم، تغییرات آب و هوایی، همسایگان متخاصم، بر هم خوردن رابطه دوستانه یک سرزمین با همسایگانی که با آنها رابطه تجاری دارد و نوع واکنش جوامع نسبت به خطراتی که می‌تواند آنها را در معرض فروپاشی قرار ‌دهد.
دایموند همچنین در این کتاب از خطرات زیست‌محیطی‌ای که جهان معاصر با آنها مواجه است سخن می‌گوید و از کسب و کارهایی که فعالیت‌شان به زیان محیط زیست است و نیز کسب و کارهایی که وجودشان برای حفظ محیط زیست سودمند است.
کتاب از یک پیشگفتار با عنوان «داستان دو کشتزار» و چهار بخش با عنوانهای «مونتانای امروزی»، «جوامع پیشین»، «جوامع امروزی» و «درس‌های عملی» تشکیل شده است.
فروپاشی: چگونه جوامع راه فنا یا بقا را برمی‌گزینند با ترجمه و مقدمه فریدون مجلسی در نشر نو منتشر شده است.
درباره نویسنده: جَرِد دایموند (-1937)، نویسنده آمریکایی و متخصص در زمینه‌های کاراندام‌شناسی، زیست‌فیزیک، پرنده‌شناسی، محیط‌ زیست‌گرایی، بوم‌شناسی، جغرافیا، زیست‌شناسی فرگشتی و مردم‌شناسی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده