کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | عمومی | از حال بد به حال خوب
از حال بد به حال خوب شابک: 9789644186486 620 صفحه 712 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 3300 دیوید برنز مهدی قراچه داغی علوم انسانی روانشناسی عمومی

2,625,000 ریال 3,500,000 ریال

ناشر: آسیم

چاپ پنجاه و نهم

کتاب «از حال بد به حال خوب» نوشته «دیوید برنز»
کتاب «از حال بد به حال خوب» نوشته «دیوید برنز» با عنوان فرعی «شناخت درمانی» برای مطالعه عموم مناسب است. برنز در مقدمه کتاب، برای غلبه بر اختلال‌های بدون درمان دارویی و همچنین داروهای موثر توضیح می‌دهد. اگر دچار ترس‌های بی‌دلیل یا اضطراب می‌شوید و علت آن را نمی‌دانید. یا اینکه در انجام کارها تردید دارید و اعتماد به نفس شما دچار مشکل است، کتاب «از حال بد به حال خوب» می‌تواند شیوه‌هایی را به شما آموزش دهد. آموزش‌ها گاهی با تمریناتی همراه است که تکرار آن توسط فرد سودمند است. روش‌ها و تکنیک‌های کتاب برای بسیاری از اختلال‌های همه گیر مانند افسردگی و ترس و... بیان شده‌اند. اما مهمترین راه برای استفاده مناسسب از هر اختلال، شناخت آن است. اگر شخصی بداند در کدامیک از موارد دچار مشکل است، بنابراین به یادگیری تکنیک‌ها و راهکارهای غلبه برا اختلالش کوشش می‌کند. روش اصلی برنز هم بر پایه شناخت در مانی استوار است. اما برنز در قسمتی از کتاب به سطح انتظارات انسان‌ها از خودشان توجه می‌کند. تمرین‌هایی برای شناخت منطقی و درک خودآگاهی هم برای خوانندگان تهیه کرده است.
کتاب «از حال بد به حال خوب» با نثری ساده و ترجمه‌ای روان برای همگان مناسب و مفیداست. کسانیکه می‌خواهند با اختلالات خلقی و روحی خود آشنا شوند. همچنین افرادی که از فوبیا، ترس، اضطراب، افسردگی و اعتماد به نفس رنج می‌برند و به دنبال شیوه و راهکاری برای مقابله با این اختلال‌ها هستند. بهتر است بدانید: دیوید برنز تا کنون بیش از 100 مقاله در مجلات Psychology Today و Reader’s Dige st به چاپ رسانده است.
USA Today درباره کتاب نوشته است:
»Invaluable guide to dealing with fears, anxieties, and communication problems«
«راهنمایی بسیار ارزشمند برای مواجهه با ترس ها، اضطراب‌ها و مشکلات ارتباطی.»
کتاب «از حال بد به حال خوب» بیش از چهار میلیون نسخه فروش داشته و جز پرفروش‌ها بوده است. قابل ذکر است: «از حال بد به حال خوب» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در ایران هم به شمار می‌رود و تاکنون چندین مرتبه چاپ شده است.

مروری بر کتاب «از حال بد به حال خوب»
موضوعات آشنایی در کتاب «از حال بد به حال خوب» وجود دارند. مواردی مانند: افسردگی، اعتماد به نفس اضطراب فوبیا ترس و دیگر مواردی که انسان‌ها بیشتر در زندگی دچارش می‌شوند.
درهر بخش کتاب یکی از موضوعات مورد نظر و بررسی قرار می‌گیرد. نخستین قسمت کتاب «از حال بد به حال خوب» روش‌های سنجش روحیه را بیان کرده است. در واقع خواننده می تواند با کاربرد و تکنیک CBT آشنا می‌شود. از این روش‌ها افراد می‌توانند در مقابله با موضوعات یاد شده کمک بگیرند. قسمت کوتاهی از کتاب هم داروهای افسردگی و تغییرات خلق و خوی اشخاص را مورد بررسی قرار داده است. اینکه داروهای ضد افسردگی چگونه داروهایی هستند و چه زمانی برای اضطراب و افسردگی از طرف پزشک تجویز می‌شوند. در این قسمت کتاب، راهنمایی برای میزان مصرف و چگونگی تثبیت شدن خلقی آن صحبت شده است.

درباره نویسنده کتاب «از حال بد به حال خوب»
دیوید دی برنز روانشناس و نویسنده آمریکایی است. او در سال 1942 به دنیا آمد. برنز تحصیلات کاشناسی خود را در کالج «امرست» و کارشناسی ارشد را در دانشگاه استنفورد گذراند. دیوید برنز در سال 1976 پس از تایید انجمن روانپزشکان و عصب‌شناسان آمریکا، به صورت رسمی و حرفه‌ای مشغول به کار شد. کتاب‌های برنز در دهه 1980 محبوبیت بسیاری در بین مخاطبان پیدا کرد و برنز به عنوان نویسنده‌ای پرفروش شناخته شد. او در رفتار درمانی شناختی پیرو روانپزشک شناخته شده «آرون ت.بک» است. از کتاب‌های برنز می‌توان «روانشناسی افسردگی»، «احساس خوب با هم بودن»، «رهایی از افکار منفی» را نام برد. «از رابطه بد به رابطه خوب»، «حال خوب باهم» و «وقتی اضطراب حمله می‌کند» نیز از دیگر کتاب‌های پر طرفدار برنز هستند.
دیوید برنز اکنون استاد بازنشسته بخش علوم رفتاری و روانپزشکی دانشگاه استنفورد آمریکاست.

درباره ترجمه فارسی کتاب «از حال بد به حال خوب»
کتاب «از حال بد به حال خوب» با عنوان اصلی Feeling Good Handbook The توسط چند مترجم به فارسی برگردانده شده است. بعضی مترجمان مانند «فریده گودرزی» و «حرا یاسینی عیلامی» عنوان کتاب را «از حس بد به حس خوب» ترجمه کرده‌اند. «مهدی قراچه داغی» از دیگر مترجمان کتاب است. ترجمه قراچه داغی در نشر آسیم به چاپ رسیده است. ترجمه دیگری از کتاب با ترجمه «مریم سعیدی» و «فاطمه محمدی» هم از نشر سیمای نور امید منتشر شده است.
نسخه کنونی کتاب با ترجمه مهدی قراچه داغی، در دسترس است.

رتبه کتاب «از حال بد به حال خوب» در گودریدز: 3/9 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده