کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | نظریه | فلسفه علوم اجتماعی
فلسفه علوم اجتماعی شابک: 9789643291228 364 صفحه 354 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 220 فلسفه علوم اجتماعی تد بنتون یان کرایب محمود متحد شهناز مسمی پرست علوم انسانی جامعه شناسی نظریه

896,000 ریال 1,120,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ یازدهم

فلسفه علوم اجتماعی
کتابی شامل تاریخچه‌ای از رویکردهای مهم نظری در عرصه جامعه‌شناسی، معرفی و بررسی محتوای این رویکردها و ماهیت و مبنای تحلیلی که از پدیده‌های اجتماعی به دست می‌دهند و نیز کند و کاو در فلسفه برسازنده هر یک از آن‌ها. تد بنتون و یان کرایب در کتاب فلسفه علوم اجتماعی: بنیادهای فلسفی تفکر اجتماعی کلیدی به دست می‌دهند برای درک عمیق‌تر مباحث نظری گوناگون مربوط به حوزه جامعه‌شناسی و فهم اینکه هر کدام از این رویکردها چه آبشخور فلسفی‌ای دارند و پشت‌شان چه سنت فلسفی‌ای قرار دارد. در این کتاب رویکردهای مختلف جامعه‌شناختی و پایه‌های فلسفی آنها به زبانی ساده توضیح داده شده و به همین دلیل کتاب علاوه بر دانشجویان علوم اجتماعی چه بسا برای علاقه‌مندان غیرمتخصص این حوزه نیز راهنمایی مفید باشد.
چنانکه در پیش‌گفتار مترجمان بر ترجمه فارسی کتاب فلسفه علوم اجتماعی اشاره شده، بنتون و کرایب در این کتاب پرسش‌های بسیاری را به بحث گذاشته‌اند که از آن جمله است اینکه: «علوم اجتماعی چه نوع فعالیتی است و چگونه با علوم طبیعی پیوند می‌خورد یا از آن‌ها متمایز می‌شود؟ جهان اجتماعی را چگونه می‌فهمیم؟ آیا آن‌چه می‌دانیم به کیستی ما بستگی دارد، یا آیا برخی انواع شناخت بهتر از نوع‌های دیگر است؟ و منظور از عقلانیت چیست؟»
نویسندگان در این کتاب هم به رویکردهای نظری کلاسیک‌تر در زمینه علوم اجتماعی نظر دارند و هم به رویکردهای جدیدتر و نزدیک‌تر به دوره‌ای که کتاب در آن نوشته شده است.
فلسفه علوم اجتماعی: بنیادهای فلسفی تفکر اجتماعی با ترجمه و مقدمه شهناز مسمی پرست و محمود متحد در نشر آگه منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down