کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | عمومی | گئورگ زیمل
گئورگ زیمل شابک: 9789643117139 272 صفحه 316 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 550 گئورگ زیمل دیوید فریزبی شهناز مسمی پرست علوم انسانی جامعه شناسی عمومی

1,615,000 ریال 1,900,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ سوم

کتاب، نوشته‌های«گئورگ زیمل» را بازنگری و سپس مهترین نوشته‌های او را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. همچنین نویسنده، با نوشتن مقدمه‌ای به شناخت بیشتر مخاطب کمک می‌کند‌. در واقع اثر، تصویری کامل از جامعه‌شناس و متفکر آلمانی به خواننده ارائه می‌دهد. «گئورگ زیمل» خالق مکتبی در جامعه‌شناسی است که جامعه‌شناسی صوری نام دارد. او از جامعه‌شناسان آلمانی و فیلسوف نوکانتی به شمار می‌رود که معاصر با «مارکس وبر» و «امیل دورکیم» بود. یکی از افرادی است، که در تحول جامعه‌شناسی مدرن نقش ویژه‌ای داشت و جامعه‌شناسی را یک رشته مستقل شناسایی کرد. وی معتقد است، امور اجتماعی را باید خالی از محتوا بررسی کرد و به فرم‌های اجتماعی توجه بیشتری داشت. ارائه مبادله، تعامل و تفکیک، که برخی از مفاهیم اصلی جامعه‌شناسی هستند؛ دلیلی بر اعتبار و اهمیت فکر و آثار او محسوب می‌شوند. لذا «گئورگ زیمل» بر جامعه‌شناسان پس از خود نیز، تأثیر بسیاری گذاشته است. در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:
«در خصوص تجربه، باید در این جا تاکید شود که زیمل در بسیاری از مواقع اهمیت تجربه روزمره را برجسته می‌کند. درست است که به نظر می‌رسد شکل بندی‌ها و نظام های اصلی ( طبقات، دولت، دین، و غیره ) سازنده آن چیزی‌اند که جامعه می‌نامیم. ولی جامعه شناسی باید به مشخص کردن تعاملاتی با سازمان‌مندی کمتر نیز بپردازد، تعاملاتی که «در وضعیتی بی‌ثبات می‌مانند ولی به همان اندازه عاملان پیوند افراد به موجودیت جامعه هستند.» «شهناز مسمی‌پرست» کتاب «گئورگ زیمل» را برای علاقه‌مندان، به فارسی برگردانده است.

درباره نویسنده: دیوید فریزبی، نویسنده صاحب اثر «جامعه»
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down