کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | نظریه | جامعه شناسی
جامعه شناسی شابک: 9789643129149 1074 صفحه 1503 گرم قطع: وزيری نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 جامعه شناسی آتنونی گیدنز حسن چاووشیان علوم انسانی جامعه شناسی نظریه

4,000,000 ریال 5,000,000 ریال

ناشر: نشر نی

چاپ نوزدهم

جامعه‌شناسی
کتابی مرجع در زمینه جامعه‌شناسی. آنتونی گیدنز در کتاب «جامعه‌شناسی»، به زبانی ساده و با مثال‌های گوناگون از جوامع و فرهنگ‌های مختلف، شرحی جامع از مبانی جامعه‌شناسی و مهمترین موضوعات و مباحث مربوط به این علم به دست داده است. گیدنز در این کتاب با نگرشی تاریخی رویکردهای نظریِ جامعه‌شناسی را در گستره‌ای از تحولات اجتماعی ترسیم کرده است. نگرش تاریخی گیدنز صرفاً معطوف به گذشته نیست؛ در نگاه او گذشته کلیدی است برای فهم بهترِ امروز. گیدنز در این کتاب، ضمن بررسی جوامع گذشته و ویژگی‌های آن جوامع، به تازه‌ترین تحولات و پیشرفت‌های اجتماعی نیز نظر دارد و گذشته و اکنون را در کنار هم و مرتبط با یکدیگر می‌بیند. آنچه در این کتاب تحت عنوان جامعه و جامعه‌شناسی با آن رو به رو می‌شویم عرصه‌ای گسترده و متنوع است که فقط جوامع غربی را در بر نمی‌گیرد. گیدنز به انواع جوامع، از جوامع پیشرفته تا کشورهای جهان سوم، می‌پردازد و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کند.
کتاب از پیشگفتار و هفت بخش تشکیل شده که عبارتند از: «درآمدی به جامعه‌شناسی»، «فرهنگ، فرد و کنش متقابل اجتماعی»، «ساختهای قدرت»، «نهادهای اجتماعی»، «دگرگونی اجتماعی در جهان امروزی»، «روشها و نظریه‌ها در جامعه‌شناسی» و «ضمیمه و واژه‌نامه‌ها».
اهمیت عملی جامعه‌شناسی، برخورد فرهنگ‌ها، هویت فرهنگی و قوم‌مداری، نظریه‌های رشد کودک، زندگی هرروزه در چشم‌انداز فرهنگی و تاریخی، همنوایی و کجروی، جنسیت و تمایلات جنسی، قشربندی و ساختِ طبقاتی، قومیت و نژاد، دین و جهانی‌شدن زندگی اجتماعی از جمله موضوعاتی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.
«جامعه‌شناسی» با ترجمه و مقدمه منوچهر صبوری در نشر نی منتشر شده است.
درباره نویسنده: آنتونی گیدنز (- 1938)، جامعه‌شناس انگلیسی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده