کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | نقد ادبی | چگونه شعر بخوانیم
چگونه شعر بخوانیم شابک: 9789643293369 282 صفحه 286 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 220 چگونه بخوانیم تری ایگلتون پیمان چهرازی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی نقد ادبی

1,016,000 ریال 1,270,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ هشتم

چگونه شعر بخوانیم
کتابی درباره چگونگی خواندن و درک درست شعر از طریق درک فُرمِ آن.
تری ایگلتون در کتاب چگونه شعر بخوانیم در پی آن است که به زبانی تا جای ممکن ساده و قابل فهم به دانشجویان ادبیات و نیز مخاطبان عام شعر بیاموزد که وقتی شعری را می‌خوانند به چه چیزهایی در آن توجه کنند تا شعر را درست دریابند و جان کلام آن را بگیرند. تمرکز ایگلتون در این کتاب بر فرم شعر است، چرا که به اعتقاد او محتوای شعر را از خلال فرم آن می‌توان به خوبی درک کرد. او نخست می‌کوشد معنای فرم را روشن و تلقی‌های نادرست از آن را گوشزد کند و به مخاطب بیاموزد که منظور از فرم شعر دقیقا چیست.
چگونه شعر بخوانیم شامل شش بخش است با عنوان‌های: کارکرد نقد، شعر چیست؟، فرمالیست‌ها، در جست‌وجوی فرم، چگونه شعر بخوانیم و چهار شعر طبیعت.
هر بخش با مثال‌های گوناگون از شعرهای مختلف همراه است و در بخش پایانی کتاب نیز مباحث نظریِ مطرح‌شده در بخش‌های پیشین به صورت عملی روی چهار شعر اجرا شده است. ایگلتون در این بخش با رویکردی که در بخش‌های قبلیِ کتاب توضیح داده گزیده‌ای از شعر قصیده‌ای برای عصرگاه ویلیام کالینز و شعرهای دِرُوگر گوشه‌گیر ویلیام وُردزوُرث، زیبایی خداوند جِرارد مَنلی هاپکینز و پنجاه دسته هیزم ادوارد تامس را تحلیل می‌کند و در پایان همین بخش به موضوع فرم و تاریخ می‌پردازد.
چگونه شعر بخوانیم با ترجمه پیمان چهرازی در انتشارات آگه منتشر شده است.
درباره نویسنده: تری ایگلتون (- 1943)، نویسنده، نظریه‌پرداز و منتقد ادبی بریتانیایی.
رتبه گودریدز: 74/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down