کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | هنرمندی از جهان شناور
هنرمندی از جهان شناور شابک: 9789642436750 272 صفحه 319 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 300 هنرمندی جهان شناور کازئو ایشی گورو یاسین محمدی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

2,100,000 ریال 2,800,000 ریال

ناشر: افراز

چاپ ششم

هنرمندی از جهان شناور
An artist of the Floating World
ژاپن پس از جنگ چگونه ژاپنی است؟ آیا رفتارهای فرهنگی، الگوهای اجتماعی، پس از جنگ تغییر کرده‌اند؟ داستان «هنرمندی از جهان شناور» از راوی‌ای روایت می‌شود که داستان را از دیدگاه خود به تصویر می‌کشد و بیان می‌کند که خیلی درباره گفته‌هایش مطمئن نیست. این عدم قطعیت بر جذابیت و کشش داستان افزوده است. بهتر است بدانید: عنوان جهان شناور در زبان ژاپنی معادل «اوكی یو» است كه در زبان ژاپنی اشاره دارد به « این دنیا» و «جهان گذران». و جالب‌تر اینکه سبكی از نقاشی سنتی در ژاپن است. در این سبک از باسمه چوبی برای چاپ استفاده می‌کنند. بدین سبب معنای باسمه کار نیز معنا می‌دهد. ماجرای داستان، درباره فردی به نام «ماسو اونو» است او هنرمندی عجیب و نامتعارف است. شخصیت در زمان جنگ، مسئول تبلیغات فرهنگی ژاپن در حکومت امپریالستی بوده است. اکنون جنگ به پایان رسیده و همسر و فرزند ماسو اونو کشته شده‌اند. نسل جوان حکومت را مقصر اصلی می‌داند و... در بخش کوتاهی می‌خوانیم: «بیش از یک سال طول کشید تا خاکستر پسرم از مانچوریا برسد به ما، دائما می‌گفتند کمونیست‌ها آن جا همه چیز را سخت کرده‌اند. بعد وقتی درنهایت خاکسترش رسید همراه با خاکسترهای بیست و سه مرد جوان دیگر بود که درحال تلاش ناامیدانه برای عبور از میدان مین مرده بودند.»
ناگفته نماند: «کازئو ایشیگورو» در سال 2017 برنده نوبل ادبیات شده است. «یاسین محمدی» داستان «هنرمندی از جهان شناور» را به فارسی ترجمه کرده است.

درباره نویسنده: کازئو ایشیگورو ( 1954 ) نویسنده انگلیسی ژاپنی تبار، صاحب آثار«بازمانده روز»، «شبانه ها»، «وقتی یتیم بودیم««هرگز رهایم مكن»
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده