کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | فرزندان هورین گالینگور
فرزندان هورین گالینگور شابک: 9789643342920 432 صفحه 379 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 2000 فرزندان هورین گالینگور جی. آر. آر. تالکین رضا علیزاده علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

2,080,000 ریال 2,600,000 ریال

ناشر: روزنه

چاپ هشتم

فرزندان هورین
مورگوت شخصیت پلید مخوفی است که تمام نیروهای پلید سرزمین میانه زیردستان او هستند. اِلف‌ها با مورگوت می‌جنگند. اداین که گروهی از انسان‌ها هستند و با اِلف‌ها رابطه‌ای دوستانه دارند اِلف‌ها را در جنگ با مورگوت یاری می‌کنند. هورین تالیون فرمانده اداین در نبرد با مورگوت است. او در نبردی بزرگ با مورگوت به نام نبرد اشک‌های بی‌شمار به دست او اسیر می‌شود. مورگوت او و خاندان‌اش را نفرین می‌کند و ترتیبی می‌دهد که هورین در دوران طولانی اسارت از فراز برجی که از آنِ مورگوت است شاهد مصائب و زجرهای همسر و فرزندان خود باشد.
جی.آر. آر. تالکین در رمان فرزندان هورین شرح سرنوشت تراژیک و اندوهبار هورین و خانواده‌اش را نوشته است. فرزندان هورین نیز مانند سه‌گانه مشهور ارباب حلقه‌ها در سرزمین میانه – جغرافیای خیالی معروف ساخته و پرداخته تخیل تالکین - اتفاق می‌افتد و شخصیت اصلی آن تورین تورامبار – فرزند بزرگ هورین – است.
تالکین نخستین بار در سال 1910 اقدام به نوشتن این داستان کرده بود، اما هرگز آن را بازبینی و نهایی نکرد و بنا بر این فرزندان هورین نه در زمان حیات تالکین بلکه سالها بعد از مرگ او با ویرایش پسرش – کریستوفر تالکین – منتشر شد.
وقایع رمان فرزندان هورین در دوره اول سرزمین میانه اتفاق می‌افتد.
فرزندان تورین همراه با پیوستی به نام حدیث تور و آمدن او به گوندولین با ترجمه رضا علیزاده و سید ابراهیم تقوی در انتشارات روزنه منتشر شده است.
درباره نویسنده: جان رونالد روئل تالکین (جی. آر. آر. تالکین) (1973 – 1892)، نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی.

ادامه keyboard_arrow_down